Idol skandal, igen..

Datum:2007-12-07 / Tid:22:59:50


Ja, ikväll blev det Idol final för hela slanten..
Två mycket bra artister stod mot varandra..
Min personliga favorit var utan tvekan Amanda och det är därför att hon är nog den mesta unika sångerska Idol någonsin haft under alla säsonger.
Marie, hon är en extremt skicklig sångerska och en kraft som heter duga.. men hur många i hennes klass finns det inte? Bara för att man vinner Idol öppnar inte Europa och världen upp sig och tycker "wow, vilken talang" för det finns det överallt på vår jord.. men Amanda är något i sitt eget slag, inte bara här i Sverige utan också just ute i världen.

Men, på ett sätt är det bra att Amanda slapp vinna för nu kan hon få göra en skiva på sitt eget vis och släppa låtar som inte är ett dugg likt årets vinnarlåt, för face it, det är inte hennes stil ett dugg däremot Maries till 100%.

Jag är väldigt förväntansfull på att se vad Amanda kan åstakomma framöver..
Dock tror jag Marie kommer bli en Agnes, släppa en skiva, uppträda en gång på Allsång på skansen och sen göra ett sporadiskt uppträdande här och där.. och det kallar inte jag en världsstjärna.

Ja, Sverige har åter igen visat hur instängda vi är och hur lite vi tänker framåt..

Tacka vet jag Amanda som kan bjuda på sig själv och därmed en stor show, det kanske inte går hem hos alla mot för gråtmilda Marie som kör på powerballader, men hon tar aldrig det säkra före det osäkra, hon bara kastar sig ut och lyckas om och om igen.. men kanske inte Idol..

Kommentarer
Mercedes

svar: tycker du? :) jo det är iofs sant :/ måns och ola blev flickfavoriter, men inte länge. haha.

2007-12-07 / 23:19:43
http://fyradygn.blogg.se
maria

Håller emd, amanda är verkligen speciell!

2007-12-08 / 09:53:33
http://amarialarsson.blogg.se
Evelina

jag hejjade på marie =)
men jag håller med om att amanda verkligen är speciell, fast om man bara lyssnar på rösten så sjunger hon ganska kasst! tycker jag!

2007-12-09 / 13:10:01
http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback