Vi måste vakna och börja agera!

Datum:2007-10-06 / Tid:09:15:05
Jag har nu suttit lite och kollat på Aftonbladet.. brukar alltid fastna när det gäller klimathotet och allt som kan gälla det.
Nu är vi där igen och Sverige är så fruktansvärt dåliga på att ta vara på alla våra resurser, istället använder vi alla de resurser vi borde spara. Men jag vet också att det inte är Sverige som är problemet, det är bland annat USA som måste sätta ner foten i den här frågan för då vet vi alla att det skulle bli lite fart.

Den hårda sanningen är ju faktiskt så att om vi fortsätter som vi gör idag så kanske det vi kallar jorden, där vi bor, inte finns om 50 år, för vem vet hur länge den orkar producera och producera utan att få den minsta lilla hjälp tillbaka. Jag vet att "experterna" sagt vissa tidslinjer men dom sa också att isarna på arktis inte skulle börja smälta än på flera år och se vad som börjat ske där, så jag tar deras uttalanden med en nypa salt.

Jag är själv isbjörnsfadder faktiskt och skänker 100 kr varje månad.. kanske någon fler borde ta och överväga det.
Jag tycker i allafall att jag bidrar med något genom detta, det är kanske inte mycket men det är något åtminstone.


Kommentarer
emma

vilken skillnad på 10 år. inte lustigt att vattnet stiger så pass.

2007-10-06 / 19:42:59
http://emma86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback