Brödbakning

Datum:2008-04-16 / Tid:11:08:24

Godmorgon, även fast morgonen kommit och gått.

Jag lyckades kliva upp i hyffsad tid idag och börja baka på mitt bröd.
Just nu håller degen på att jäsa, men om 25 minuter ska jag baka ut den till små söta frallor.
Det kommer bli riktigt smaskigt att äta en sen frukost sen.

Man borde egentligen baka bröd oftare hemma, för det blir faktiskt mycket godare när man fixar det själv än när man köper färdigt i affär, eller hur? Sen får man ju känna sig lite duktig också och då smakar det extra gott.

Jag kommer att bjuda på lite bilder senare på mina bakverk, mina frallor ska jag dock äta själv och möjligtvis bjuda la familia på.


Kommentarer
Evelina

Hembakat bröd - vilken lyx!!:D

Sv: Skrivarkursen jag går, tar 2 år och är på heltid. Vi är en liten grupp på 12 pers och har 3 huvudlärare och sedan en del gästföreläsare. Målet med kursen är att vi nästa år ska färdigställa en bok, en pjäs, ett manus, en diktsamling eller något annat att skicka in till ett förlag:) Jag trivs riktigt bra:) Här är länken till skolan:

http://www.folkuniversitetet.se/templates/Page.aspx?id=77368

Man kan också gå den på distans.
Vad kul att du också gillar att skriva!:D Har du gjort det länge?

Ha en riktigt bra dag!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback