Middagstips

Datum:2008-04-07 / Tid:18:56:21

En av mina absoluta favoriträtter är kyckling, och då helst min egen specialare!
Den är inte alls märkvärdig och inte alls svår att laga till.

Den består kort och gott av kycklingfilé, som man snittar och fyller med mozzarella och soltorkade tomater, eller vad man nu kan tycka är gott att ha som fyllning. Jag brukar sedan krydda med en gnutta kött & grill krydda, blir smaskens.
Sedan steker man kycklingen tills den är klar, alternativt att man bara bryner på kycklingen så den får färg och sedan låter den gå klar i ugnen.
Till detta kan man servera ris, pommes frites, kroketter, ja i princip vad man vill.
Sen ska man ju givetvis servera allt detta med en fräsch sallad och en god sås om man känner för det.

En annan bra sak är att detta är inte fasligt onyttigt heller, men då beroende på vad man väljer att fylla den med och såklart vad man väljer att servera till.

Se, jag har faktiskt gott hotell & restaurang.

image610


Kommentarer
Mattias

Okej Middagstips var det, kycklingen lät helt okej=) Här kommer mitt middagstips, svårihetsgrad: En 5åring fixar detta.
Koka Tagliatelle, sila bort vattnet, ner med pastan i kastrullen igen, tillsätt cirka 2 msk bacon mjukost (eller annan favorit), Värm pastan och mjukosten på svag värme, serveras med tillexempel köttbullar eller varför inte någon stark korv (Chorizo eller liknade), Gymt lätt, Grymt gott!=)

2008-04-10 / 16:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback