Solstorm

Datum:2008-04-20 / Tid:22:04:18


Vi har precis sett filmen Solstorm, med bland annat Izabella Scorupco och Mikael Persbrandt.
Det var en helt klart intressant film, och fruktansvärt spännande. Men mycket speciell, då tänker jag förstås på den religösa (fanatiska, är också en beteckning man kan använda) aspekten.
Den är inspelad i Kiruna men jag kan inte säga att "jo, exakt sådär är det" det kan jag däremot kan säga att det som utspelar sig i filmen kan med största sannolikhet inträffa.
Nu tänker jag speciellt på Knutby, det var nog bland det första som dök upp i huvudet när dom stod i kyrkan och skrek "halleluja" och "prisa herren"

Men den var riktigt bra, grymma skådespelare och välgenomtänkt historia.
Dock är den nästan skrämmande ibland faktiskt just pga scenerna från kyrkan och gudtjänsterna.

Jag rekommenderar då den varmt, även fast den inte direkt är menad för någon med svaga nerver! (till exempel la mia madre)


Så, då vet ni det också, nu ska jag kolla lite tv innan jag slänger mig i sängen.
Godnatt raringar!


bacio al mio innamorato...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback