Tänd ett ljus!

Datum:2008-04-14 / Tid:17:48:05


Jag har genom Aftonbladet fått läsa att det genom bloggar och liknande sprids en uppmaning att ikväll kl. 21:00 tända ett ljus i fönstret för Engla och hennes tragiska öde.
Så jag sprider detta budskap vidare, tänd ett ljus för henne och alla andra barn och vuxna som blivit bortförda, mördade eller ännu ouppklarade öde.

Detta har blivit vardagsmat för oss nuförtiden, barn blir mördade, kidnappade och det är nästan så att när det händer idag så lyfter man knappt på ögonbrynen. Det händer för ofta och tillvägagångssätten blir allt mer bestaliska och fruktansvärda. Ska det bli så att mammor inte längre ska våga släppa ens barn med blicken? Är det så Sverige ska bli, ett överbeskyddande "hönsmamma land". Men det är kanske bäst, för vem vet, när ni låter er dotter cykla hem några ynka kilometer från sin fotbollsträning så kan hon bli indragen i en bil och kallblodigt mördad! Det kan hända, det kan hända vem som helst av oss i vårt avlånga land.
Det skrämmer skiten ur mig helt ärligt!

Den dagen jag själv får barn ska jag behöva sätta koppel på dom då? Jag börjar ju undra alltså..
Sen det värsta av allt är väl att barn tror att inget ont finns i denna värld, och vi försöker ju skydda dom så gott det bara går men det är omöjligt att sätta ett barn i en glasbubbla och tala om att dom ska bo där.
Det finns en ond, otrygg och hemsk värld också, en som man önskar att de flesta barn aldrig behöver få se på nära håll!


Sänd detta budskap vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback