Vilken dröm!

Datum:2008-04-11 / Tid:15:41:10

Vilken kväll det var igår!
Man kastades mellan hopp och förtvivlan minst sagt.
När Malmö gjorde 3:an mot Leksand då gick jag, kände direkt att "nu är det verkligen kört".
Sedan dröjde det inte länge förrän jag hörde att Leksand hade kvitterat och dom kämpade med näbbar och klor.
Men inte ens då trodde jag för en sekund att Malmö skulle tappa allt och vika ner sig så totalt som de gjorde.

Jag känner enorm tacksamhet mot Leksand, vilket gäng! Dom visade kämparglöd även när dom visste att hoppet var ute. Det är som Linus sa "där finns det också ett stort hockeyhjärta"

Åter till thrillern i Ängelholm då.

Det var ju faktiskt ytterst nära att det skulle gå åt skogen när Mora helt plötsligt gjorde 1-1, inte alltför orättvist heller om jag måste vara lite objektiv. Men det var som att Rögle killarna stannade upp en halv millisekund och samlade alla krafter dom kunde hitta i kroppen och visade det när det verkligen gällde och behövdes!

När 2-1 kom slängde jag mig ner på golvet med armarna i luften och bara skrek!
Jag kände Linus glädje ända in i själen.
Som Linus, Peter, alla Rögle fans, Rögle själv och hela Ängelholm väntat, kämpat och längtat efter detta!

När jag såg Kennys ansikte efter matchen kunde jag inte annat än le och bara njuta och känna hans glädje.. och lättnad! Han har visat ett sådant hjärta ända sedan han kom hem 2004, och han har vägrat vika ner sig inför kritikerna utan fortsatt sitt budskap om att ta Rögle till elitserien och nu är dom där med honom som frälsaren längst fram i ledet.

Linus ringde kort efter matchen också, han skrek bara.. jag hörde på honom att han visste tametusan inte vad han skulle säga, det fanns för många ord och sådana översvallande känslor.

Jag kan ju inget annat än le åt hans sms han skickade åt mig under matchen "nu är det kört"
Jag är så förbannat glad att han fick fel och att mina optimism lönade sig.
Det har faktiskt varit så att så fort Linus känt sig osäker så har han ringt mig, det är som att han behövt mina uppmuntrande ord så han själv skulle kunna tänka positivt.

Jag kan ju inte heller låta bli att säga, tji fick ni malmö, percy och bobo!
Nu kan ni sitta med eran nya miljonarena nästa säsong och spela inför tomma läktare, varsågod.


Jag ska avsluta med en rolig grej som Linus gjort igår efter matchen.. direkt efter slutsignalen hade han sprungit fram till Patrik Tano (spelare i rögle, kommer från boden och är vän med min bror) och halvskrikit "hörru, mats från boden hälsar" och ja, enligt Linus imitation av norrlänska så hade han sagt "åh, vad roligt, hälsa tillbaka"

Det är bara Linus som kan göra en sån sak..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback