En magisk eftermiddag..

Datum:2008-02-10 / Tid:19:22:06


Magiskt!
Det var det första och enda ordet som dök upp i mitt huvud när hyllningarna på Old Trafford startade tidigare i eftermiddags precis innan avsparken mellan Manchester United och Manchester City.
Ett helt knäpptyst Old Trafford, en arena som alltid kokar, och Man U spelare i retro-tröjor, exakta kopior av de tröjor som de hade 1958, alltså helt fria från reklam och numrerade ett till elva.

För er mindre fotbollsinsatta så hyllade dom idag de åtta Man U spelare som omkom 1958 i en flygkrasch i München.

En som var med i kraschen och överlevde var Sir Bobby Charlton, han var också på plats idag på Old Trafford.
Jag som säkert så många andra skulle vilja veta vad han kände i det ögonblicket när den tysta minuten inleddes, spelarna samlade i mittcirkeln, alla röda halsdukar som folk höll upp mot himlen och istället för banderoller så höll vissa upp bilder på de omkomna.

Om jag får gissa så kände han nog en rysning längst ryggraden och säkert en hel del stolthet.
Men det är bara gissningar förmodligen kände han en hel del mer, men det är nog så starkt att det inte skulle gå att förklara i ord om han så ens försökte.

Magiskt, så förkortar jag det än en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback