Ett år, ett liv blev två.

Datum:2008-06-25 / Tid:12:27:57
För exakt ett år sedan idag skrev jag denna text här nedanför.
Jag berättade min och Linus historia för er som inte riktigt visste.
Det roliga är att i slutet av texten skrev jag "Vad som händer den 25:e juni 2008 är ännu ett oskrivet blad, mycket kan ju hända på ett år."  Nu i efterhand så undrar jag om jag inte kände på mig nånting eller om jag bara skrev så för att vara lite dramatisk.

Idag är i allafall fyra år sedan vår första kyss, och jag kommer ihåg det som om de vore igår.
Det var som att jag visste redan då att "detta kommer att bli något stort" och jag fick ju rätt.
Vi fick några otroligt vackra år tillsammans, och visst, klart jag saknar honom oerhört än idag.
Jag kan fortfarande knappt hålla fingrarna i styr om det händer något roligt, jag vill bara slänga mig över telefonen och slå hans nummer. Han är och kommer nog alltid vara en enormt stor del av mitt liv och hjärta.
Även om hårda ord har sagts mellan honom och mig så är han faktiskt den absolut finaste och bästa personen jag någonsin träffat i mitt liv, det finns ingen mer genuin och omtänksam person än honom.

Läs nu texten som jag skrev för ett år sedan..

Det var idag för 3 år sedan jag blev tillsammans med Linus.
Vi sågs första gången den 23:e när jag kom till Flower Garden i Alanya.
Det var nog aldrig kärlek vid första ögonkastet eftersom jag inte trodde han var intresserad och tvärtom.

Jag minns så väl när han satt där och drack öl med Björn den där första kvällen, och jag & Jessica blev helt hispiga.
Men vi beslöt ju oss för att strunta i dom för det var ju redan första kvällen så det skulle komma fler.
Den taktiken funkade inte riktigt kan man väl säga.
Dagen efter ägnade vi åt att försöka ta reda på om dom var danskar eller inte, och gissa om lyckan var fullständig när dom plockade fram Sportbladet (Aftonbladet).
Det var på kvällen den 24:e juni som vi för första gången pratade med dom eller Björn kunde inte låta bli att diskutera EM matchen mellan England - Portugal, vi hade ju en del skilda åsikter på den fronten.
Vi hade dock lite svårigheter med språket, slutade ofta med att Björn fick prata engelska så man skulle ha en chans att förstå.
Dom är ju faktiskt skåningar och vi små töser från norr hade ju aldrig hört ett sådant konstigt språk förut.

Den 25:e juni, morgonen börjar lite lätt med poolbasket med våra nyfunna vänner, som mamma förövrigt också var helt förälskad i.
Planerna är stora inför kvällens midsommar firande.

Midsommaraftons kvällen börjar med att vi äter middag med vårat sällskap tills Linus & Björn kommer och tycker att vi ska dricka öl med dom istället och vi är inte sena att haka på såklart.
Vi tar en mysig promenad ner till stranden, där jag för första gången får ta del av Linus minst sagt härliga personlighet.
Vi skämtade friskt, egentligen var inte något av skämten roliga när jag tänker efter men jag skrattade ändå så jag höll på att spricka, kanske pga någon öl för mycket eller sällskapet.
Jag & Linus interna skämt från promenaden, "våldtäktsparken"
Kvällen avslutades vid poolen i en solstol, inte bara vi utan Björn & Jessica också, där vi alla låg och bara pratade.
Dom såg dock aldrig för första kyss, lite roligt än idag.

Kort och gott, innan kvällen är över så är jag fast.
Linus är det bästa som hänt mig och det förstod jag redan då.
Men jag ska vara ärlig, när han stod på eftermiddagen den 26:e juni och skulle ta bussen till flygplatsen och han bad om en puss trodde jag att det var sista gången jag såg honom.

Men bara två veckor efter jag kommit hem for jag till Skåne och kärade ner mig ännu mer.
Efter den sommaren började ett distansförhållande som hette duga (Boden - Ängelholm), som troligtvis ingen trodde att vi skulle klara av.
Vi var nog mer nära än vi trodde själv då, att ge upp.
Men vi klarade det.

6 månader efter våran första kyss som vi säger, förlovade vi oss.
Många tyckte att vi förhastade oss, vi lyssnade inte på det örat och det gjorde vi uppenbarligen rätt åt.

1 år efter vår första kyss är vi tillbaka på Flower Garden och skålar i champagne.

9 månader efter vår förlovning tappar Linus förlovningsringen i medelhavet.
(var inte orolig, vi köpte nya där och då)

2 år och 2 mån efter vår första kyss sover vi första natten i vår gemensamma lägenhet.

3 år efter vår första kyss är idag.
På ett sätt känns det inte alls som det var så länge sedan men när jag tänker på allt vi gått igenom så känns det ännu längre.

Vad som händer den 25:e juni 2008 är ännu ett oskrivet blad, mycket kan ju hända på ett år.

Jag älskar Linus över allt annat!


Kommentarer
Ida

naw, va fint skrivet, dock har jag läst de förr men jag var ju som tvungen att läsa de igen. =) Snart kommer du ner till mig oxå..JIPPI!!

2008-06-25 / 13:35:25
http://nogg.se/komplicerad
victoria

blir nästan tårögd! fint skrivet! :)

2008-06-25 / 13:56:34
http://lillyvictoria.blogg.se/
Sandie

usch :(

2008-06-25 / 14:37:24
http://trasbella.blogg.se/
Anonym

hm...

2008-06-25 / 14:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback