Vad var det som hände?

Datum:2008-06-19 / Tid:07:34:35


Det var ju inte så här det skulle bli, inte alls i närheten.
Sverige är ute ur EM i gruppspelet, det är mörkt, dimmigt och iskallt.
Jag sitter bara och funderar om och om igen, vad fan var det som hände?
Jag har nog aldrig sett det svenska landslaget spela så bedrövlig fotboll som igår, vi hade ingenting, alla sprang omkring och såg ut som om de var fyra steg efter hela tiden och i ärlighetens namn, så var det nog också.
Min besvikelse har inte riktigt satt sig än, men det lär komma i full kraft idag känns det som, kallduschen och vetskapen om att nu dröjer det två år till nästa mästerskap, om vi inte ens tar oss dit.

Igår satt vi och såg matchen på Folkan med en hel del annat folk, bland annat Hammarbys A-lag i fotboll.
Fast de killarna gjorde rätt, efter första halvlek så ställde sig Paulinho och grabbarna upp och gick, dom skakade på huvudet och sa att dom skulle sova istället.
Några stannade och säkerligen ångrade dom sig bittert att dom stannade de där extra onödiga 45 minuterna.

Efter matchen drog vi till Olivers med några Hammarbyare för att få upp humöret, det både misslyckades fast ändå inte.

Sen for jag hem till sötis och somnade sött, och vaknade innan klockan ens slagit sju.
Men jag trodde, dum som jag är, att klockan var åtta och fick panik eftersom att jag ska hämta mami halv nio några mil ifrån stan. Så jag hoppade ur sängen, på med kläderna och ut i bilen.
Jag hann dock inse mitt misstag, så jag for hem istället, jag hade hellre sovit och sluppit tänka på Sverige.

Kvällens bästa sms igår
"ibland skäms man tamefan för att vara svensk!"

Kan det sammanfatta bättre?

Kommentarer
Sandie

Måste ju bara få säga emot lite.. Ibland skäms man över att vara svensk kanske, men inte för att pojkarna spelade dåligt.. Inte för min del iaf. Vet inte vad som hände men att matchen var bedrövlig är helt klart, däremot tycker jag synd om laget och speciellt när alla "fans" vänder ryggen åt dem såfort det går dåligt. Skäms på dig Maria, inte för att vara svensk, utan för att ditt annars så ljusa humör ser så dystert på framtiden. Klart vi ska till nästa mästerskap och då är krafterna laddade på nytt, och förhoppningsvis med bättre tränare. Och DÅÅÅÅ, då ska vi sitta på läktaren och heja fram vårt land. Puss på dig snuttan.

2008-06-19 / 10:19:06
http://trasbella.blogg.se/
Anonym

det e inte lagets fel...



Det e Lagerbäcks fel..



håller med föregående talare om att man ska inte skämmas som svensk... herregud

2008-06-19 / 17:06:52
Maria

Sandie: Jag skäms som fan över de svenska spelarna, som sagt en sak om de kämpat och visat glöd då hade de fått stödet i ryggen.. men dom spelade som en bunt blåbär och det är inte okej i ett EM mot på pappret sämsta laget i gruppen.

VM om två år är i stor fara, vi har spelare som är gamla, inga nya "stjärnor" påväg in i truppen, slitna, tränare som är utjatade och en extremt svår grupp.. så jag är tveksam! Sen ska man också tänka på att ibland kan inte de "stora" stjärnorna vara med på alla kvalmatcher, typ som Zlatan och helt ärligt, han behövs!

Men, jag kommer hoppa och skrika av glädje om dom klarar sig dit och då SKA jag se VM på plats i Sydafrika!

Vi får se, vi får se.

Puss gumsan, förlåt om de blev långt men fotboll det är mitt hjärta, det är ALLT.



Anonym: Det är fegt att skylla allt på Lagerbäck även om han inte står särskilt högt i kurs hos mig heller just nu, han ska ut, bort, NU!

Men spelarna har även dom stort ansvar och de visade bedrövlig attityd och spel igår, och dom ska med all rätt skämmas som hundar idag.

Jag skäms rent fotbollsmässigt som svensk och det står jag för!

2008-06-19 / 19:41:21
http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback