En sked för morbror Fred

Datum:2008-03-15 / Tid:00:47:35
Jag har läst en riktigt bra bok nu på sistone, läste faktiskt ut den på två dagar.
Men är inget ovanligt, jag läser oftats ut mina böcker på bara några få dagar, jag är alldeles för nyfiken helt enkelt.

Denna handlar om Jenny, som är syster till Fred som är Autistisk och utvecklingsstörd.
Boken handlar om hennes uppväxt i en annorlunda familj och dess olika sidor.
Hon blottar verkligen hela sin familj och sina innersta känslor på ett helt fantastiskt sätt.
Det finns många böcker om Autism och liknande, men aldrig förut har det då skrivits någon sån här bok utifrån perspektivet från ett syskon, inte vad jag vet i allafall.

Jag rekommenderar denna bok varmt, tro mig.. den kan förändra din syn på ditt liv!

"Jag tror fortfarande inte att jag riktigt vilat färdigt från barndomen. Jag undrar om jag någonsin kommer att göra det. Vila färdigt. Vakna upp en morgon och känna att nu är kraften och orken jag förlorade under de där åren återhämtade, nu har jag fått tillbaka min ursprungsenergi igen. Det sägs att det inte går att ta igen förlorad sömn. Så är det nog".

En sked för morbror Fred Bild

Kommentarer
Bokrecension

Hej!

Jag ser att du har direktlänkat en bokbild till Bokrecension.se. Du får gärna använda dig av våra bokbilder, men länka då tillbaks till källan.

Tack på förhand!

Mvh Daniel
Bokrecension.se

2008-03-17 / 08:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback