Melodifestivalen

Datum:2008-03-01 / Tid:22:28:12
Jag brukar inte sitta och betygsätta låtarna eller kläderna i melodifestivalen men idag var det så förbaskat bra så kan inte låta bli.
Nu ska jag inte låta för säker men jag brukar få en speciell känsla när jag får höra vinnarlåten och hittills har den inte infunnit sig, förrän ikväll.. och jag fick vänta tills allra sista bidraget..
Tack Charlotte, jag tror du kommer ta hem hela skiten, igen!


Här har jag betygsatt både låtarna och klädvalen.



Niklas Strömstedt

Niklas Strömstedt
Jag brukar sitta och undra hemma i soffan om artisterns stylister är blinda eller har dom bara noll stilkänsla?
Jag hoppas för allt i världen att han i allafall inte valt dessa gräsliga kläder själv, för varför, varför, matcha ett par utsvängda sammets byxor med en nästan för stor hallonröd kavaj? Han som valde kläderna borde gå ut med en offentlig ursäkt till svenska folket!

Låten finns det förövrigt inte ett skit att säga om, helt tillintetsägande och det känns som man hört det tjugoåtta tusen gånger innan.

0/5 Poäng

Calaisa

Calaisa
Moderiktiga kläder, djurinspirerat och lack är ju så rätt det bara kan bli, men ändå ser det inte helrätt ut på något sätt. Dock har jag alltid lite svårt för det här när dom är ett band som alla ska se snygga ut men ändå på något passa ihop utan att det ska se matchat ut och utan att det ska se för omatchat ut. Det är extremt svårt men dessa lyckades väldigt bra, dock blir det ändå lite "fotbollsmamma" över det hela. Jag skulle vilja se att det var mer "vågat" höga klackar, djärvare frisyrer, lite spänning helt enkelt.

Låten var helt okej, det var faktiskt exakt så jag hade föreställt mig den. Så man kanske kan kalla den förutsigbar, men den håller helt klart klassen. Typisk "svenskpop"

2/5 Poäng

Daniel Mitsogiannis

Daniel Mitsogiannis
Vad var det som hände? Vem, ursäkta, fan kom på den briljanta idén att köra på militärgrönt med ja, militärgrönt och så lägg till där två helt olika material och så något så fruktansvärt fula byxor som jag inte ens tror Alexander Bard skulle ta på sig en dålig dag.
En liten del av min modesjäl dog när denna unge man klev upp på scenen, jag bara satt och gapade i soffan och frågade mig själv om och om igen, vad i helvete är det här!?

Låten var väl ungefär i stil med kläderna, skrikiga, passade inte in i sammanhanget och helt enkelt ett fetminus.

0/5

Linda Bengtzing

Linda Bengtzing
Jag diggar Linda för hon är förjäkla tuff och bangar aldrig när det gäller nya trender.
Dock faller hon alltid på att hon överdriver så det blir ändå mer ofta än sällan ett högljutt magplask och idag var inget undantag. Frisyren, skottsrutigt och synlig BH, ja tack.. i kombination med ett för tjockt och klumpigt bälte med en kungakrona (?) och röda skinnhandskar blir det bara en enda stor gröt som saknar den där lilla fingertoppkänslan som säger "detta är mode när det är som bäst"
Var det inte Coco Chanel som sa "ta av den sista accesoaren du satt dit" Linda skulle behöva ta bort fler än så, men bra att börja nånstans.

Låten var en typisk "Bengtzing" popig, medryckande och lätt att sjunga med i efter första textraden, precis som det ska vara i melodifestivalen.

3/5 Poäng

Nordman

Nordman
Det ser alltid ut som att Nordman precis klivit in i Melodifestivalen från någon skitig vägkrog nånstans i Sverige.
Ibland kan det funka att vara nonchalant för det kan då istället bli lite "springsteen" över det hela, idag blev det dock lite för nonchalant, kanske för att i år hade han försökt lägga lite tanke bakom kläderna, tyvärr blev det en störtdykning rakt ner på utelistan.

Låten var som alltid ursvensk med en ganska bra text om att bränna på bål osv, men som alltid har jag svårt för Nordman. Det känns som att nu är det nog, han har fått sina chanser och inte lyckats, varför då komma med en snarlik låt efter den andra? Han står och bokstavligen stampar på samma ställe som för 10(?) år sen.
Bye bye

2/5 Poäng

Sibel, Foto: Leif R Jansson

Sibel
Denna flickan är verkligen ursöt, men icke att förglömma så bor det en liten rocker i henne och jag tycker den sidan skulle ha fått komma fram lite mer än det som nu tittade fram, det man nu såg för alla lager av tyg överallt.
Jag hade lockat henne hår och ruffsat till det, slängt på henne en mer figurnära klänning med skyhöga klackar.
Sen ge flickan lite puder, hon såg ju rent likblek ut.

Låten var stark, i stil med hennes enorma röst. Jag om någon har verkligen längtat efter hennes genombrott, kanske det är nu det kommer på riktigt? Jag hoppas, för Sverige behöver en sångerska som henne, röst med en känsla i stil med Celine Dion.

3/5 Poäng

Sebastian Frondas nya kläder

Fronda
Änligen en kille med en lite känsla för stil och känsla.
Jag mer än avgudar de svarta byxorna i kombination med en orange, som förövrigt är vårens absolut hetaste färg, t-shirt. Men kanske hade han kunnat skippa sjalen och till och med kavajen? Jag hade velat se utan faktiskt för att kunna bedöma. Hett och rätt!

Låten var medryckande men något tunn, en sån där låt som får en att vicka på tårna men sen så fort låten är slut sitter man lika fasiken med ett stort veck i pannan och undrar "vad var det nu han sjöng om"

2/5 Poäng

Charlotte Perrelli

Charlotte Perelli
Den kvinnan är en gudinna i mänsklig form! Här ser vi en kvinna som känner sin kropp och vet exakt hur hon ska klä sig för att se som absolut bäst ut och sända ut en signal som säger "det HÄR är schlager"
Hon står däruppe på sin tron och med all rätt också, och hon är där för att stanna. Det osar en skön drömmande känsla om henne som säger, skriker, Grace Kelly, Prinsessan Diana, detta är en kvinna som är i en klass för sig, hon är the one and only, Charlotte Perelli.

Låten var exakt likadan som kläderna och hela framträdandet, prickfritt och helt perfekt!
Detta är nog den bästa låten jag hört i melodifestivalen på många, många, år och det säger en hel del.
Jag tänker i allafall satsa mina pengar på att det är denna låten som kommer att representera oss nere i Belgrad, och ska någon kunna flirta sig hem i stugorna ute i Europa ska det väl vara hon.

5/5 Poäng

Kommentarer
Hannah

ja, jag hoppas charlotte vinner ! :D

2008-03-01 / 23:56:15
http://hsomihg.blogg.se
Anonym

Skicka Björn till Eurovision

2008-03-02 / 02:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback