Tjäna pengar på att blogga

Datum:2008-03-16 / Tid:16:37:30
Det finns ju dom inom bloggvärlden som tjänar oerhört mycket pengar på det.
Blondinbella är en av dom, som enligt Aftonbladet är en "modeblogg" även fast hon själv klargjort att hon minsann inte är det, mycket konstigt tycker jag ännu konstigare är väl att hon inte går ut och reder upp det hela men så är det, hon tjänar pengar på all publicitet.

Jag tycker inte Blondinbella är värd många kronor för sin blogg, inte med tanke på att hennes blogg är baserad på att hon ska göra sina läsare förbannade och i princip få dom till någon slags hatkärlek till henne.
Jag gillar inte det upplägget och jag vet många andra som är emot det också. Men hon får gärna skryta om hur mycket pengar hon har, och sitta i sin blogg och tala om sina starka åsikter, som hon dock sen inte kan hålla sig fast vid när hon är på TV och hon får mothugg. Jag syftar då på hela diskussionen hon haft på sin blogg om att bära päls, vilket hon tycker är helt ok. Men var fanns just den åsikten när dom drog upp om ekologiska kläder när hon var med i Debatt i torsdags? Då höll hon sig förvånandsvärt tyst.

Då gillar jag mer Kenza, hon är naturlig och verkar än så länge stå stadigt på jorden. Men kan bara tänka mig att det är för att hon är uppväxt i en vanlig "Svenssonfamilj" nu vet jag dock inget om hennes familj men det är bara vad jag kan tänka mig som sagt. Där är det inte snack om hur mycket pengar hon har och hur mycket hon varje månad slänger ut på helt onödiga saker, nej tvärtom, hon skriver om vanliga saker som kan jämföras med många andra ungdomar vare sig dom bor i en Stockholms förort eller i en småstad i Norrbotten. Hon skriver om det hon tycker är viktigt, rakt från hjärtat på ett otroligt naturligt sätt. Henne beundrar jag!


Visst hade det varit roligt att tjäna pengar på sin blogg, men jag vet inte riktigt ändå. Jag känner lite att om jag ska tjäna pengar genom att skriva, så ska det vara när jag skrivit en bok inte för att jag tipsar om en snygg tröja som finns att köpa på Gina tricot.

Det var ändå lite roligt nyss när Linus ringde mig så sa han följande "Varför börjar inte du också tjäna pengar på din blogg? vad håller du på med?"

Kommentarer
Anonym

Avundsjuk e bra förnamnet

2008-03-17 / 03:19:21
Maria

Det var väl just det jag ville få fram att jag INTE var. Jag tycker dock synd om Blondinbella.. men det är en annan sak.

2008-03-17 / 12:31:02
http://slaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback