Viktnedgång.

Datum:2008-11-17 / Tid:17:19:55
Jaa, nu ska vi prata hälsa en liten stund.
Jag skrev ju i föregående inlägg att jag gått ner två kg på en vecka drygt, vilket nu stämmer.
Men det är så här, innan åt jag väldigt obalanserat, ena dagen för mycket och andra dagen alldeles för lite.
Så min kropp gillade nog inte mig särskilt mycket alls, och i och med det så gick min vikt lite åt alla håll.

Men numera så äter jag väldigt balanserat, börjar med en bra frukost bestående av youghurtshot som kickar igång magen, två fiberrika knäckebröd, vatten/juice och en frukt.
Sen försöker jag äta lunch varje dag, istället för förut när jag åt lunch ibland och på väldigt varierande tider vilket gjorde att jag antingen inte alls var hungrig tills middagen så jag åt sent eller så åt jag för tidigt vilket gjorde att de blev en del småätande fram tills middagen.
Vad består då lunchen av? Något lättsmält eftersom jag inte motionerar som en galning, t.ex stekt kyckling med sallad.
Sen äter jag middag på fast tid, och den består av något medium lätt, där är också kyckling en favorit, köttfärs eller kött, och till det sallad.

Jag har alltså till största del slutat äta så mycket potatis, istället äter jag mycket sallad och massvis med frukt.

Ja, utöver det så småäter jag ingenting alls och blir jag sötsugen så äter jag en clementin.
Förut drack jag ju även coca cola då och då, inte alls så ofta som för kanske ett år sen men då och då.
Idag är de helt färdigt med sånt skit, det är ju faktiskt bara socker till största delen och de kan inte vara bra alls för kroppen och speciellt inte för en kropp som redan mår lite si och så.

Så nu vet ni lite om varför 2 kg bara rann av mig på en vecka, men mitt mål är inte att gå ner i vikt och bli superslimmad, nej, det är att jag ska må bra och slippa av magont på kvällarna när jag ska sova, vilket i sin tur stör min nattsömn och hela min dygnsrytm.

Bästa av allt, jag mår fruktansvärt mycket bättre både i kropp och själ.


Kommentarer
Fru Evelina

du gör ju absolut helt rätt!! kämpa på gumman!

vilken härlig bild!

kram

2008-11-19 / 22:56:08
http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback