Yes, we can Obama!

Datum:2008-11-05 / Tid:10:09:36


Enormt, magnifikt, magiskt, osannolikt.. ja jag skulle kunna fortsätta tills imorgon vid den här tiden.

Han gjorde det, Obama blev den första afroamerikanska presidenten i USA:s historia.
Förstår ni innebörden av det? Knappt jag förstår det riktigt faktiskt, men det är stort, så gigantiskt stort att det är omöjligt att få överblick på dess storhet.
Han lyckas med det som Martin luther king påbörjade för drygt 40 år sen, och som världen har fått vänta sen den dagen.
Men nu står han där, Barack Obama, USA:s president.. jag undrar om han själv någonsin riktigt vågade tro på att han en dag skulle få höra de orden?

Han kommer föralltid stå för förändring, nyskapande, hopp och att drömmar faktiskt kan slå in även om de verkar omöjliga och fullständigt galna.

Jag har hejat och hoppats på Obama ända ifrån i början, jag har nog varit rätt obeveklig och envis när de gällt honom, jag har vägrat säga något annat än "han kommer ta hem hela skiten" och om ni känner mig så vet ni att jag hatar att ha fel.


Så nu finns de väl bara en sak att säga,
Obama, yes we can and we will!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback