Garderobsrensning.

Datum:2008-10-13 / Tid:17:58:34

Jag har inte ens haft någon riktig garderob i snart ett år så ska väl kanske inte kalla det garderobsrensning.
Men ja, det är typ det jag håller på med idag i allafall.
Mina kläder har ju mest legat på golvet, i en resväska (samma resväska som jag packade ner lite kläder i samma dag som jag "flyttade" ifrån skåne) och inslängd i min gamla garderob.
Låter det som om jag skulle ha bra ordning och reda? Njae och så är också fallet.
Fast jag har som ändå lärt mig att hålla reda på de flesta sakerna, så det har fungerat även fast det inte varit perfekt.

Nu håller jag då på att packa iordning grejerna eftersom att jag och Per snart får lägenheten.
Jag har märkt upp olika sopsäckar med "Röda korset" "Behålla - sortera" "Överdelar" "Nederdelar"
Detta gör nu att jag har lite mer koll på mina kläder.
Jag har tänkt att de kläderna som jag använder dagligen ska få vara framme medan resten är nerpackat och klart.
Sen kommer de ju bli ett rent h*lvete när vi (läs jag) ska packa upp alltihop, till råga på allt är jag ju en sådan pedant när de gäller mina kläder så jag vägrar ta emot någon hjälp, då blir de bara fel och sen så måste jag göra om allting.

Jaja, då vet ni vad jag sysslar med i allafall.
Det är mycket kläder kan jag bara avsluta med, speciellt mycket kläder som nu kommer få glädja någon annan genom Röda korset, grattis.


Kommentarer
emma

släng ut lite här på din blogg kanske är någon som är intresserad av att köpa det billigare. Eller lämna det till de som är hemlösa i eran kommun eller Lule kommun eller likande.

2008-10-13 / 18:52:19
http://emma86.blogg.se/
Britta

kvinnojouren tar gärna emot kläder också!

2008-10-13 / 20:41:28
http://sixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback