Jag är skadad, på riktigt!

Datum:2009-04-02 / Tid:15:54:49

Jo, jag var ju på spinning i förmiddags, och i samma veva så hörde jag efter om de fanns någon sjukgymnast som kunde ta sig en titt på axeln och de fanns det.
Dock var ju inte hans lilla undersökning särskilt bra, jag är tydligen extremt överrörlig, axeln är halvt ur led och de va ren tur att inte jag inte knäckte nyckelbenet.
Nu kanske ni förstår hur jäkla ont jag har?

Per blev helt chockad när jag ringde och berättade hur illa de va.. han har nog trott att jag överdrev litegrann men icke.
Men jag blev själv lite chockad faktiskt, trodde inte de va så illa.

Så nu får jag aldrig mer köra benböj med stången bakom nacken, om inte någon hjälper mig att först lyfta upp stången och sen ner när jag är klar.
Krångligt va?

Men men, så är det.

Nu ska jag då ta det lugnt tills nästa vecka och se hur de känns, och är de fortfarande väldigt ont så ska jag köra någon slags rehabträning.
Dock så ska jag ändå träna, men inte överkropp såklart, nej jag ska till gymmet och cykla eller springa.


Så nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv, men jag får ju faktiskt inte överanstränga axeln och därmed inte lyfta tungt så jag klagar inte direkt.
Men vem fan ska vara min slav? Någon som ställer upp?


Kommentarer
Fru Evelina

o det låter inte skönt! som sagt, ta det lugnt nu!!



förstår att ni saknar varandra =) när var det han skulle till afganistan då?



kram

2009-04-02 / 16:20:35
http://evelinas.blogg.se/
Maria

Ja misstänkte nästan det...min axeln har hoppat ur nio gånger och en gång i samma rörelse som dig med skivstången. Vila nu den lite lugnt men sen måste du träna upp den ordentligt så det inte händer igen...operation e inte så kul.

2009-04-02 / 20:37:16
Britta

Ajaj, sånt där är inte kul.

Det var sånt som gjorde att jag var tvungen att sluta med handbollen.

Var försiktig, och bra rehab.

Men låt den nu vila ett tag.



Hoppas du inte har så ont, och att det blir bättre!

2009-04-02 / 22:58:51
http://sixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback