Sluta gnäll, se det positiva istället!

Datum:2009-04-07 / Tid:20:18:48

Det kanske är för att jag är ovanligt trött och därmed grinig, men nu har jag suttit och lusläst bloggar.
Jag sitter här med djupa veck i pannan och undrar samma sak om och om igen "varför ska alla vara så jäkla negativa?"
Okej, inte alla..  därför jag älskar att gå in på t.ex Evelinas blogg, även om hon kanske inte har världens bästa dag så försöker hon ändå se den ljusa sidan och det är exakt det ska vara!

Men sen finns det ju massa surkartar som bara klagar och bölar över sina liv och inte inser att dom egentligen inte har de så himla dåligt.
Det är så små problem som man har egentligen, men det gäller att inse det också och inte gräva ner sig som en vekling.
Alla kan ha en dålig dag och känna sig nere, visst, men inte varje dag och bara klaga på allt.
Vad är då meningen med att överhuvudtaget blogga? Få alla andra på dåligt humör?

Nej tack.

Jag säger bara så här, om man nu känner att ens liv är så himla värdelöst så tycker jag faktiskt att de är bara att pilla ur fingrarna ur röven, ställa sig upp och göra något åt det!
Det är faktiskt inte alls svårare än så, men ju mer man funderar och analyserar, desto svårare blir det givetvis.

Se den ljusa sidan på allt istället, den är mycket finare!


Kommentarer
Fru Evelina

men fina du, vad söt du är!!

Många kramar!

2009-04-08 / 17:22:12
http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback