Hemma igen..!

Datum:2009-08-26 / Tid:19:47:30
Då var man åter hemma i Boden. Det är dock inte utan lite ångest måste jag medge. Nog har de allt varit roligt att sova i tält, gå på dagstur och topptur. Men men, så är det, man kan ju inte vara ute på tur i all evighet. De var ändå skönt att få komma hem och ta av sig alla illaluktande kläder och få ställa sig under duschen för första gången på över 5 dagar. Man kände verkligen hur skiten bokstavligt talat rann av en. Fräscht de låter va? Exakt lika fräscht som de verkligen var.

Hur har resan varit då? Helt underbar må jag då säga.. visst vädret var inte på våran sida hela tiden men åtminstone mestadels och vad mer kan man begära egentligen? Toppturen blev dock riktigt tuff, gick i 12 timmar sammanlagt utan att komma alldeles högst upp men vi kom åtminstone upp på cirka 1600 m.ö.h. och det är högt! Fast de va så dåligt väder och tjock dimma så de hade lika gärna kunnat vara 300 m.ö.h. så lite såg man.

Jag ska berätta allt om resan i ett senare inlägg, nu ska jag äta mat och se på en film nerbäddad i soffan och de ska bli underbart!

Rolig grej förresten, alltid roligt att komma hem och upptäcka att man vunnit en tävling.. Eller hur? hade fått en kommentar av Therez att jag vunnit i hennes må-bra-tips tävling. Sånt är himla härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback