Just nu ogillar jag att ha rätt.

Datum:2009-10-11 / Tid:01:32:26

Kan man vara något annat än besviken just nu..? Jag tror fasiken inte det. Sverige förlorade mot Danmark! Jag har väldigt svårt att ta in just det i mitt huvud, då kan ni tänka er hur svårt jag har att ta in att de inte kommer att få spela i VM till sommaren. Även om jag var lite negativ på förhand så drömde väl jag likt alla andra om att få sitta på en solig uteplats med min gnallgula matchtröja(med Larsson på ryggen faktiskt) och skrika halsen ur mig när Sverige spelar. Jag skiter i att Sverige förmodligen knappt hade tagit sig vidare från gruppspelet, bara känslan av att se dom spela i ett stort mästerskap är magiskt. Tänk er själva, stämningen och förväntningarna är på topp, och så kommer de blågula uttångande från omklädningsrummet, ut på en soldränkt stadium där tusentals svenskar står och skriker. En nationalsång där halva publiken sjunger sig hesa av 'du gamla du fria', kan du inte nästan känna hur håret reser sig sakta på armarna? Jag ryser nog varenda gång jag hör nationalsången och samtidigt ser killarna uppradande.

Men nu är det bara att ladda om inför kvalet till EM, och sen givetvis till VM 2014. Fast tills dess hoppas och ber jag att Lagerbäck har insett att han är färdig i landslaget och tack för sig och klivit av tåget. Men jag önskar nog ännu mer att Källström antingen blivit petad eller fått sig en lektion i hur man slår hörnor och frisparkar, för helt ärligt, killen har ingen aning om vad han gör när hans fot träffar bollen. Sen om jag får önska lite mer så skulle de väl vara att åsnan i målet har fått en ersättare, idag skulle jag nog hellre se en juniormålvakt från Sirus eller något istället för honom. Helt ärligt, han skrämmer skiten ur sina egna spelare när han ser ut som bambi på hal is inför varje anfall. Han skrämmer då fan inte motståndarna snarare tvärtom, "hej och välkommen, prova skjut bara för troligtvis släpper jag in den"

Tycker ni att jag är negativ? Ja, må så vara men det är ju tyvärr den bittra sanningen. Okej, Zlatan är briljant och utan honom så hade vi knappt ens haft en chans från första början att ta oss till något mästerskap överhuvudtaget. Det är givetvis en laginsats hela vägen, men i varje lag behövs det en stabil stomme som kan få laget framåt och ja, han är den i Sveriges landslag. Sen att några av hans medspelare sviker och ser ut som att dom snarare skulle höra hemma i Anundssjös B-lag, det är en annan sak.

Vem ska vi nu hålla på i sommarens VM? Jag kommer inte räcka upp handen om någon frågar mig om jag kommer sitta med en röd tröja och skrika "Pölsedanmark". Nu vet jag inte riktigt alla lag som gått vidare och som kommer gå vidare, men Turkiet eller England kanske får hoppa in som substitut för Sverige. Fast inget lag kan ju någonsin ta platsen från vårat kära blågula lag, och nog kommer de sticka lite i hjärtat att inte få se dom till sommaren. Känslan kommer inte finnas där, men vafan, det är ju alltid lite magi över ett VM..!


Kommentarer
johanna

Haha värsta kommentatorn ju=) Tittade lite halvt igår bara men vad säger man... Kan hålla med dig i det mesta du skriver men inte om Zlatan. Visst är han okej men han är höjd till skyarna och så jäkla bra är han inte. De kan hans finter och han går ju bara runt o spottar o sen rycker han 2 sekunder tills han tappar bollen och sen väntar han igen... Förmodligen lär väl vi ha fullt upp ändå till sommaren med annat=)

HA de bäst nu.

Kram

2009-10-11 / 14:14:13
http://busungarnasmamma.blogg.se/
Micke

Turkiet har missat VM..

2009-10-12 / 14:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback