Röglematch?

Datum:2009-10-28 / Tid:22:31:46
Oh, jag såg nu att Rögle ska möta Luleå på lördag, och genast blev jag ju sugen på att gå och se den. Tyvärr mindes jag lika fort att jag ska jobba på lördagkväll och sitter nu och slår mig själv i huvudet litegrann. Jag hade mer än gärna sett matchen faktiskt, med en röglehalsduk runt halsen givetvis, och sett när Rögle sparkar Luleå i arslet och spelar skiten ur dom. Oops, ni kanske inte ska skvallra för Per vad jag sitter och skriver? Vi har haft mer än en diskussion här hemma över de faktum att jag hejar på Rögle medan han hejar på sitt gamla lag Luleå. Men ja, de kommer aldrig hända att jag skulle ändra mig och (tviii) börja heja på Luleå, aldrig!

Tänk, när jag träffade Linus så hade jag inget direkt favoritlag i hockey men kan ju bero på att jag inte sett särskilt mycket hockey i mina dagar, de har varit mer fotboll för mig. Men han mer eller mindre tvingade in mig i hockeyns(Rögles) underbara värld! Jag tror nog jag blev frälst på riktigt när vi va nere i Malmö och såg derbyt och Rögle vann, mot alla odds, och sist det hände var en herrans massa år sen. Jag kommer nog aldrig glömma hur mycket vi skrek, sjöng, hoppade, dansade och skrattade.

Per får helt enkelt leva med att jag sitter och smånynnar "vi é bästa grönvita laget" när jag ser en Röglematch. Fast han gillar (han brukar asgarva) när jag står och sjunger med galna ögon "om jag hade vingar som örnen och vaknade med diarre så skulle jag flyga till malmö och skita på allt jag hann se"

Jag undrar om det finns någon söt liten body med Röglemärke till våran lilla bebis? Linus, en passande present kanske?

Kommentarer
Julia

Det finns garanterat på deras hemsida. Tror inte det finns något hockeylag som inte har några bebiskläder :-)

2009-10-28 / 23:39:44
http://julialindholm.blogg.se/
Helen

Jag tycker Per ska stå för inköpandet av sånna kläder! :p

2009-10-29 / 00:14:37
http://helennystrom.blogg.se/
Sandie

Duuuu Det finns det! och nappar!!! Nästa gång jag är på röglematch ska jag fanimej in i deras shop och se om jag kan hitta ngt till dig :D



Efter att peter drog in mig i samma värld blev jag inte heller densamma.

<3

http://www.youtube.com/watch?v=_nunLWb13Ss

Sjung med :D

2009-10-29 / 17:14:24
http://trasbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback