Vi vill hem!

Datum:2010-04-19 / Tid:09:21:52

Godmorgon!

Jag sitter här i sjukhussängen med världens gosigaste lilla kille bredvid mig, och det är inte Per för en gångs skull. Han ligger och knorrar medan han tittar på allting med stora ögon, och då menar jag stora ögon, ni ska få se någon bild sen. Idag har han blivit vägd igen och nu när amningen kommit igång har han återigen börjat öka i vikt så nu väger han 2530 gram. Egentligen skulle vi alltså ha fått åka hem idag eftersom att han mår så bra, men tyvärr var mitt blodtryck rent åt skogen så då måste vi vara kvar minst ett dygn till så de ser att de börjar stabiliseras. Det känns extremt surt och jag är inte ett dugg glad över det men det finns absolut ingenting att göra åt saken förutom att försöka vila och gilla läget.

Ojoj, nu piper Jeff efter mammamat så nu är det bara att sätta fart!


Uppdatering: Jaaaaa! De tog om blodtrycket och gjorde en ny bedömning så vi får visst åka hem idag. Det känns kalasbra! Nu ska vi bara packa ihop lite, äta lunch, tacka alla underbara barnmorskor för deras fina stöd under de här dagarna, mata Jeff ett par gånger till och sen ska han bara få träffa barnläkaren innan det är dags för hemfärd.

De kommer dock bli lugna puckar när vi kommer hem, fått hårda förhållningsregler pga blodtrycket. Men lillkillen och hans behov kommer ändå vara helt i fokus så de kommer bli lugnt.

Nu ska vi äta!


Kommentarer
Maria

Åååh såg det nu att han tittat ut. Super grattis :)

2010-04-19 / 13:19:23
http://emmamariachristina.blogg.se/
Fru Evelina

En liten Jeff! Så fint namn :-)

Skönt för er att komma hem, första kvällen hemma minns man verkligen lite extra hihi...



KRAMAR

2010-04-19 / 18:01:14
http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback