Naturblöjor.

Datum:2010-08-11 / Tid:20:32:45


Jag har ju glömt berätta att jag (läs: Js mormor) köpte ett paket med naturblöjor från nature babycare häromdagen som jag nu håller på att introducera/prova på J. Än så länge är jag mer än nöjd, de suger upp minst lika bra som libero, de sitter utmärkt, luktar mindre (!) och så är de billigare! Men de jag gillar allra bäst med dom är ju givetvis att de är 100% nedbrytbara, gjorda av majs och så är de klorfria. Jag gillar ju att värna om miljön så för mig är det här ett givet alternativ!

Enda negativa just nu är att jag nog köpte för liten storlek på dom, nr 3. Vi har alltid kört på lite större blöjor så de ska sitta ordentligt och inte bli för små på honom. Dessa är upp till 9 kg, men eftersom J väger lite över 7 kg sitter de som ett smäck, dvs lite för tight för min smak.

Vad använder du/ska använda för blöjor till din lilla?


Kommentarer
Vi2blir3.se - Malin

Åh vilka bra tips du kommer med =) Och vilka gulliga svärföräldrar som kom med så mycket mat! Jösses anamma, vi har själva tänkt göra lite storkok och jag har tänkt baka och frysa in massor för att ha efter förlossningen för att kunna bjuda etc =)



Men så tagen jag blev av så gulliga föräldrar, ge dom en kram och en guldstjärna ifrån mig!



Haha får nog köpa upp mig ett förråd av bindor, blöjor och mjuktoapapper ;-) så de finns hemma när vi kommer hem :P så mycket man ska tänka på, jag blir nästan snurrig ^^



Hm ja du, jag är van sedan jag var på barn och gjorde min praktik till barnundersköterska att de är pampers som gäller ;- ) nja men de är dom jag har erfarenhet av :)

2010-08-11 / 21:48:57
http://vi2blir3.se
Ann

Oh det låter ju som ett självklart val med naturblöjorna. Vart köper man dem? Själv har jag bara tagit det enklaste, pampers eller Libero. Ibörjan tyckte vi pampers var mkt mjukare men nu är det ingen skillnad. Skulle vilja prova sånadär naturblöjor nu.

2010-08-11 / 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback