Rösta på Aluma!

Datum:2010-08-31 / Tid:19:16:44
Min kära kusin skickade alldeles nyss ett mail till mig att tidningen där hon är chefredaktör, Aluma, är nominerade till Svenska designpriset och givetvis måste jag då försöka fiska lite röster åt dom!

Aluma är en gatutidning som de hemlösa säljer på gatorna nere i södra sverige. Tidningen ger dom en sysselsättning, ett jobb, som ger dom en mölighet att komma in i samhället igen. Det ger dom inte bara en sysselsättning utan de får bygga upp ett socialt nätverk och även tjäna sina egna pengar. Det ger säkerligen självförtroende och lite styrka att kunna bygga upp ett nytt liv igen.

Jag personligen tycker att det är en fantastisk tidning som inte bara ger bra läsning utan där man också hjälper människor som hamnat snett och som vill hitta en väg tillbaka.

Gå in och rösta HÄR!
Tänk på att ni kommer få en bekräftelse på er mail som ni måste klicka på för att rösten ska registreras.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback