Sittvagn? Sulky?

Datum:2010-08-17 / Tid:19:55:45
Herregud alltså, det är en ren och skär djungel av olika sorters sittvagnar och sulkys!

Jag vill hemskt gärna hitta en smidig vagn innan vi ska ut och resa. Våran är hur bra som helst, men kanske inte världens minsta och smidigaste.

Det känns som att de enda jag gör just nu är att sitta på blocket för att kolla utkik efter en bra sittvagn alternativt sulky. Men allra helst vill jag ha en liten sittvagn där J kan sitta vänd mot mig och inte utåt. Jag vill då inte att han ska sitta vänd utåt innan han är uppemot ett år. Men, det är ganska så svårt att hitta en bra vagn som håller måttet!

Jag och mamma ska åka till barnens hus på torsdag och kolla där, jag håller tummarna för att de ska ha några visningsex som de säljer ut billigt. Men man ska väl inte hoppas för mycket. Vi får se helt enkelt!


Har du sett en bra vagn nånstans på sistone? Tips mottages mer än gärna! Eller har du en vagn att låna ut för ett par dagar?

Kommentarer
Julia

tydligen så finns det inte (eller väldigt få) sulkys som är bakåtvända på svenska marknaden. sittvagnar finns det ju, men de allra flesta är framåtvända. man får köpa en ny vagn med svängbart styre men då får man ju räkna på ganska många tusenlappar, om man nu inte hittar på blocket som du nämnde :-) men om ni bara tänkt ha den på resan/shopping till exempel så är det ju inte så mycket han skulle åka framåtvänd ifall ni inte hittar något! För en "BabyTravel Bombay" eller ex "Carena Easy" är ju det ultimata att ha med på en resa. Lagomt stora, smidiga och bra pris. Och sen kommer jag personligen aldrig ta med en dyrare vagn som jag är rädd om på flygplan igen efter att ha sätt hur de behandlade våran förra! Men lycka till i barnvagnsdjungeln, hoppas du hittar det du söker :-)

2010-08-17 / 21:10:57
http://julialindholm.blogg.se/
Anna

http://www.fyndtorget.se/users_images/43725.jpg

Denna går att vända åt båda hållen:-)

Har min mot mig tills vidare och när min dotter blir äldre vänder jag den utåt och så finns det ett litet "fönster" på skärmen så man kan kika in:-)

Lycka till!

2010-08-17 / 21:56:43
★Fam. Bus★

Hej!



Min mamma köpte en liten smidig sulky för några månader sedan som vi hade innan vi köpte syskonvagnen. En babytravel har jag för mej att de var. Mörkblå. Kostade under 400kr. :)

Smidig o lätt att ha med överallt.



Kram kram

2010-08-17 / 22:14:25
http://www.familjen-bus.com
Maria

Anna: Vad är det för en vagn?? Såg ju jättefin ut! Pris?

2010-08-17 / 22:22:30
http://slaria.blogg.se/
Vi2blir3.se - Malin

Ska finnas någon sulky där.. ska kolla vad den heter! Graco sulky =) ska tydligen kosta 995:- på barnens hus!

2010-08-17 / 23:22:21
http://vi2blir3.se
Anonym

Det finns en sulky barnvagn på blocket såg jag nyss. En röd dessutom. Dock en framåtvänd...

2010-08-18 / 10:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback