Vikt & längd.

Datum:2010-08-16 / Tid:15:55:19
Vi har nu varit på bvc med Jeff. Han väger numera 7150 gram och är 62 cm lång! Han går fortfarande spikrakt uppåt på viktkurvan, undrar var detta kommer sluta haha. Våran bvc sköterska höll knappt på att känna igen honom då han vägde 4 kg sist de sågs. J var aningen gnällig tyvärr under besöket också men berodde nog på att han hann spy två gånger och så blev det nog lite väl varmt.

Nåväl, skönt att ha besöket avklarat, nu vet jag att han får i sig nog med mat.. och lite till. Vi pratade lite om smakportioner, men det får nog vänta ett tag till, möjligtvis att han får en tesked här och där med lite potatis eller morötter här framöver. Men jag känner ingen stress och eftersom att J verkar så nöjd och glad, medan han går upp fint i vikt så ser jag ingen anledning att man måste börja med de riktigt ännu. J kommer nog ändå lära sig äta mat som alla andra barn.

Nu ligger min stora grabb i sängen och "pratar" med sina fina djur, så jag måste nog gå dit och se vad de har för sig för roligt.

Kommentarer
Julia

Vad skönt att se någon till som inte "stressar" med smakportioner. Gabriel var inte alls intresserad så vi gav honom först vid 5 månader och det var liksom: "VAAA?! Varför ger du han inte mat?" :-P Haha. Man får ta det som det kommer! :-)

2010-08-16 / 20:54:25
http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback