Firat!

Datum:2010-12-15 / Tid:11:50:39
Vi har nu firat Jeffs 8 månadersdag genom att introducera mat ifrån just den åldern. Jag var lite rädd för att det skulle vara gigantiska bitar och jag såg nästan framför mig hur han skulle sitta och hulka sig framför mig, men jag hade fel! Vi gjorde ju tidigare egen mat åt honom och då var det alltid en del bitar, speciellt på slutet då våran mixer gick sönder och vi fick mosa själva. Bitarna som var i burkmaten var nästan i exakt samma storlek som han är van vid sen innan, så det var inga problem. Han åt med stor aptit, och blev nästan lite sur när jag sen var tvungen att ge honom av den gamla vanliga maten. Nu ska jag helt gå över till den maten och skippa 6-månaders.

Per kommer nog inte tro sina egna öron när jag berättar de här för honom. Jag, kanske sveriges största mes, har gett mat med bitar i till Jeff! Det var nog med ståhej när jag vågade ge honom majskrokar, och det var efter mycket om och men.

Tänk vilken chock han kommer få då när jag säger att jag ska börja ge honom bröd här framöver.. Hihi, får nog be honom sätta sig ner så han inte svimmar stackarn..

Kommentarer
Vi2blir3.se - Malin

nu får jeff bli frisk så vi får komma till er :-)

2010-12-15 / 18:15:31
http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback