OS-hockey.

Datum:2010-02-25 / Tid:10:48:42
Suck! Per och jag hade ställt klockan på 05:50 och vi lyckades släpa våra trötta arslen till soffan med våra täcken och kuddar i högsta hugg för att se på Sverige-Slovakien. I början låg jag mest och yrade för mig själv av ren och skär trötthet, vilket Per tyckte var otroligt underhållande. Jag tror att han höll på att skratta ihjäl sig när de i första pausen intervjuade Steve Yzerman och jag som låg och halvsov började gapa med stor inlevelse med NHL-kommentator-röst (ni vet när det blir mål i typ playstation när man spelar NHL?) "Steeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeve Yyyyyyzeeeeermaaaan" och när han mellan skratten frågade mig varför så lyckades jag mumla fram att "det var så det alltid lät när jag spelade NHL med mina bröder, den jäveln gjorde alltid mål men han var aldrig på mitt lag"

Nåväl, det var ungefär det roligaste vi fick den här tidiga morgonen. Hockeyn gick ju fullkomligt åt skogen! Men det såg man faktiskt rätt tidigt att det också skulle, vilket min kära föredetta hockeyspelande sambo påpekade så fort han fick chansen. Sen avskyr jag Micke Renberg och jag kan inte för mitt liv förstå varför denna torra, trista människa ska sitta i direktsändning och referera en match. Tacka vet jag Wikegård!

Det är ju bara 4 år tills nästa OS, jiho..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback