Overkligt.

Datum:2010-02-09 / Tid:16:33:00

Jag vet inte om någon tänkt på de eller inte, men jag har hittills inte skrivit en bokstav om det som hände i söndags nere i Afghanistan. Det är inte de att jag inte bryr mig, snarare tvärtom. Jag vet exakt hur det är att ha ens kära därnere och inte veta hurvida han mår bra eller inte, men trots det så kan jag inte ens föreställa mig hur fruktansvärt det här måste vara för de dödas anhöriga. Det här är en sådan sak som finns i ens värsta mardrömmar och som man knappt pratar om för man är livrädd att det ska inträffa.

Därför har jag svårt att skriva om det och helt ärligt vet jag knappt vad jag ska skriva egentligen. Sen har vi ju två sidor av det här hemma när Per själv varit därnere som soldat och varit i samma by som det här nu inträffade, han tar ju saken på ett helt annat sätt än mig. Men det är ju förståeligt, speciellt med tanke på att killarna som åker dit ner har ett speciellt band emellan sig, och det är en sån sak som jag omöjligen kan förstå och sätta mig in i.

Jag sänder dock alla mina tankar och styrka till de anhöriga här hemma och de som fortfarande befinner sig i Afghanistan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback