Dålig form.

Datum:2010-07-24 / Tid:23:49:20
Jag är tydligen i lite dålig form rent psykiskt insåg jag idag. Efter att Per hade åkt iväg till jobbet så la jag mig i soffan med J för att få honom att sova lite. När jag sen vaknade fick jag nog den hittills värsta panikångesten jag känt under hela livet. Jag var till sist tvungen att ringa Per och få honom att lugna ner mig, och efter lite "ett djuuupt andetag.. och så ett till.." lyckades jag lugna ner mig. Per var till och med påväg att komma hem ifrån jobbet pga att jag lät som om jag var i så dåligt skick. Men som tur var så kom Mikkis hit i nästan samma sekund som vi la på luren.

Jag har ingen aning om varför jag får så här, men det händer då och då. Första gången som det hände var natten innan jag blev inlagd för havandeskapsförgiftningen men då trodde jag ju givetvis att det berodde på att jag var sjuk och höggravid. Men det har hänt ett par gånger efter det också, men då i mycket lindrig form. Idag blev jag himla skrämd själv eftersom att det var länge sen sist, och jag var ensam hemma med J och ingen Per som kunde lugna ner en snabbt.

Nåväl, jag mår bra nu och är nästan irriterad på mig själv att jag blir sådär även fast jag vet att jag inte kan råför det.

Vi ska nu krypa ner i sängen och mysa, och ta djupa andetag.. tihi.

Kommentarer
Anonym

Huvva då! Du kanske har fått den där sjukdomen då man får såna där ångestattacker. Vet flera som har så och det är bara något kan få.

Du kanske ska ringa vuxenpsykiatrien öppnamottagninen. Så kan du få hjälp att slippa dom :)

Det kan vara så att du har brist eller överskott av något hormon som man kan medicinera. Så enkelt!

kram malin

2010-07-25 / 16:22:17
http://gabson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback