Jeffs påhitt.

Datum:2010-07-01 / Tid:12:40:36
Våran lilla kille börjar bli stor nu, alldeles för snabbt enligt mig. Sen kanske två veckor tillbaka älskar han att stå upp, men de han älskar ännu mer med det är att få stå och stampa med högerfoten, då skrattar han som en galning och blir helt till sig. De roliga är att han är himla stadig också på fötterna, han kan verkligen stå på fötterna själv fast de får han inte ännu. Men när man sätter ner honom efter att han fått stå upp blir han spritt språngande tokig och gallskriker oftast som en stucken gris, och ställer man då upp honom så skrattar han direkt, gullunge!

Han har även börjat lyfta upp huvudet ordentligt när han ligger på mage, nu kan han hålla uppe huvudet i flera sekunder och titta sig omkring innan han måste ner och ta ny kraft. Igår när han låg på magen och tittade på mig så började han helt plötsligt skratta när han höll upp huvudet, de har aldrig hänt förut. Han vänder sig nu från mage till rygg hela tiden, och han blir lika förvånad varje gång han hamnar på rygg, de ser så sött ut! Dock är det inte lika roligt att han har börjat röra på sig som en liten ål i sin säng, så ibland när man går och tittar till honom så har han ålat ner sig nästan under täcket och i förrgår hade han ålat så pass att han låg helt snett och med huvudet nästan under kudden. Jag har kommit in i en period nu där jag är livrädd för att de ska hända honom nånting dvs att han ska sluta andas eller liknande därför blir jag nästan panik av att se hur han har ålat in sig i sina sängkläder. Men nu har jag "jeffsäkrat" sängen lite så nu ska de förhoppningsvis inte hända igen.

Min lilla lilla kille börjar bli så stor nu, och man blir lika förvånad och glad varje gång man inser de när han gör nånting nytt.

Kommentarer
Ann

Oh vad jag känner igen mig! Blir överlycklig när han gör något nytt och är så duktig och stor sen blir jag livrädd för allt som kan hända honom när han börjar röra sig och sen vill jag inte riktigt att det ska gå så här fort fast jag ser fram emot allt nytt... konstigt!!

2010-07-04 / 12:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback