Pysselsyssel.

Datum:2010-07-18 / Tid:17:41:36
Jag kände mig väl inte sådär tipptopp när Jeff började gnälla där kring halv 7 tiden imorse, men det var bara att bita i det sura äpplet och slå mig själv litegrann att jag inte gick och la mig tidigare än tolv igårkväll. Ibland får man sova lite mindre när man har en bebis som vill ha mat och uppmärksamhet. Men jag klagar absolut inte!

Efter lite mat, bus och gos somnade i allafall grabben om igen. Då kickade jag igång dagen med att försöka städa lite, torka av skåpen i köket (upptäcka att frysen inte varit stängd sen igårkväll och att allting i frysen var förstört gjorde jag också) sy klart mina gardiner till vardagsrummet, börja nåla upp gardinerna till sovrummet och mata, busa, trösta och några blöjbyten där emellan. Sen kom Mikkis och Frida hit med en film och godsaker, så då blev det lite soffmys och tjejsnack innan J vaknade och stal all uppmärksamhet. Frida fick även mata J och han låg så snosigt i hennes famn med ena armen runt henne och den andra i urringningen, pappas pojke minsann.

Tjejerna har nu åkt hem, J sover men förväntas vakna inom en snar framtid för att börja gala efter mat, men tills dess ska jag försöka hinna sy gardiner och pyssla. Per kommer snart hem så då får jag pyssla ifred medan grabbarna myser. Nu ska ju P vara ledig hela veckan så då ska vi bara ha massa familjemys och ta det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback