1 månad.

Datum:2010-06-07 / Tid:11:10:58
Bättre sent än aldrig, visst är det så? Jeff är ju snart två månader men eftersom att jag ännu inte lagt upp ett 1 månadskort så kommer det nu istället.




♥ Här vägde han ca 3400 gram och var 51 cm lång.
♥ Han har numera växt ur storlek 44/46 och har nu storlek 50 i kläder. Kan ha vissa byxor i storlek 56 men de är oftast lite för stora i midjan.
♥ Han använde då libero och pampers blöjor i storlek 1 (han använde prematurblöjor tills han var 3 veckor)
♥ Han började le när han var omkring 4 veckor.
♥ Sover ungefär 3-4 timme i taget, även på nätterna.
♥ Han får ersättning och bröstmjölk tills han är 4 veckor precis, efter det får han enbart ersättning.
♥ Älskar att bli buren (helst hela tiden) då somnar han direkt, även vagnen är en favorit.
♥ Tar inte napp utan spottar bara ut den när vi försöker ge den, näven och fingrarna går dock jätte bra att suga på när de råkar komma i närheten av munnen.


Det här gällde alltså när han var kring 1 månad, det är en del som har förändrats nu men de berättar jag om när han är 2 månader.

Kommentarer
Evelina

vad han är söt!!

fungerade inte amningen eller ville du inte amma?



kram!

2010-06-07 / 13:44:57
http://happilyeverafter.se
Kattis

Hej! Vill först tacka för en trevlig blogg eftersom det är första gången jag kommenterar:-) Skulle du vilja berätta om amningen/ersättningen och hur du tänkte kring detta. Jag har själv en enmånaders bebis och har det väldigt jobbigt med amningen och funderar på att sluta och därför är jag nyfiken på hur detta var för dig. (det finns ju så mycket meningar om detta i samhället)



Stor kram!

2010-06-07 / 19:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback