Jag är i GRYM form!

Datum:2010-06-22 / Tid:23:21:38
.. Eller kanske inte riktigt. Men jag ska försöka att komma i bra form åtminstone. Ikväll var jag och Per ute och sprang (Jeff låg i vagnen och glodde på oss) och det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde att de skulle göra. Men jag är otroligt tacksam att Per följde med annars hade jag nog frivilligt hoppat i ån och dränkt mig. Sen kan han ju en hel del om träning vilket han älskar att dela med sig av till mig. Tex är det grymt bra att springa i bra tempo, powerwalka (nu snackar vi powerwalka så de svider i benen) och göra intervaller om vartannat. Vi körde 5 minuter ungefär på varje. Sen när vi skulle hem sa Per att "från och med nu ska du springa i högt tempo hem så du är helt slut när du är utanför dörren" och ja, det kan väl nog säga att jag var ja! Jag höll på att spy när jag hade 3 meter kvar till porten till vårat hus. Men jag klarade att vara ute i en halvtimme vilket jag är enormt stolt över.

Hur kommer jag då må imorgon, ja jag kommer troligtvis behöva en lyftkran som hjälper mig upp och sen en sådan där rullstol som Christopher Reeve (ni vet, gamla stålmannen som föll av en häst och bröt nacken så han fick sitta i en sån rullstol som man styr med ett "sugrör") hade annars lär jag nog bara ligga och vara invalid i soffan.

Nä, jag ska faktiskt upp tidigt imorgon och kila iväg till Sandra och göra slingor och klippa håret. Sen ska jag och Per fixa klart våran balkong är de tänkt. Imorgonkväll ska vi givetvis ut på en ny träningsrunda, men frågan är om jag orkar springa imorgon också, det får min hemska träningsvärk bestämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback