MVC slutbesiktning.

Datum:2010-06-17 / Tid:14:51:03
Idag har jag varit på Mvc och träffat min barnmorska för sista gången, eller i allafall för den här gången. Besöket gick över all förväntan, dock var mitt blodtryck lite väl högt men tydligen gjorde de ingenting än så länge. Dock irriterar det mig att jag har högt blodtryck nu när jag förut snarare hade lågt, men det kanske ordnar till sig med tiden. Min kropp är tydligen fortfarande ganska märkt av havandeskapsförgiftningen men att jag har repat mig bättre än vad hon förväntat sig. Sen fick jag en rejäl tillsägelse (igen) också om att jag absolut inte får bli gravid igen på ett  bra tag, vilket jag ändå inte står med i min planering. Så nu har jag i allafall fått minipiller också, blev inte p-piller då jag inte får äta de pga mitt blodtryck men de ska tydligen inte vara så stor skillnad förutom att det är mindre hormoner i minipiller vilket passar min kropp perfekt. Sen kollade hon hur stygnen hade läkt och det såg bra ut förutom att de hade läkt fel på ett ställe så de måste jag kanske fixa till någon gång framöver, och det kändes väl sådär men vad ska man göra. Allt annat var då tipptopp, och det känns bra att ha det här bakom sig, nu är det full fart framåt istället!


Kalaskulan är ett minne blott.. phuu

Kommentarer
Julia

Kom ihåg bara att det är väldigt exakt på tiden med pillrerna! Mini-piller är ju de "sämsta" pillrerna, eller iaf de vanligaste att folk blir gravida ändå :-)

2010-06-17 / 15:19:34
http://julialindholm.blogg.se/
Evelina

Jag hade också kvar högt blodtryck efteråt, och har alltid haft lågt... Men det kanske lägger sig ;-).

Fick du sy mycket? Är det på grund av hf som du inte bör bli gravid inom kort igen?



Kram!

2010-06-21 / 18:34:18
http://happilyeverafter.se
Evelina

p.s fick du cerazette? Det är tydligen det moderna minipillret som inte är lika noga med tiderna som de gamla, upp till 12 timmar får du glömma!

2010-06-21 / 18:35:39
http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback