Hemma bäst.

Datum:2010-03-28 / Tid:14:55:08
Är allt bra med er?

Här är det faktiskt bättre än förväntat, men det kan nog bero på att jag är hemma och slipper sjukhusmiljön. Dock känner jag av blodtrycket så fort medicinerna börjar klinga av, och det däremot är allt annat än trevligt. Men enligt Per är jag hur duktig som helst på att ta det lugnt och gå i myrsteg när jag ska gå nånstans i lägenheten. Ni vet på sjukhuset fick jag stränga order om att gå i myrsteg och sätta mig ner så fort jag blev det minsta andfådd, och där var det ord och inga visor så jag försöker ha det i åtanke hela tiden. Men en positiv sak är att jag gått ner ytterligare i vikt faktiskt, för ett par dagar sen hade jag sammanlagt gått upp ca 14 kg men nu är jag nere på 10,5 kg. De känns dock lite galet att helt plötsligt gå ner i vikt när man egentligen ska gå upp, men det är ju bara för att jag samlat på mig så fruktansvärt mycket vatten när jag blev sjuk.

Idag ska vi då alltså göra så lite som möjligt och Per är nu iväg och hyr lite filmer åt oss. De känns helt underbart att få mysa ner sig i soffan med Per, Sierra och busis i magen, istället för att ligga på ett tomt sjukhusrum och glo.

Ni får ha en härlig söndag hörni, och ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback