Ingen bebis ännu.

Datum:2010-03-31 / Tid:12:42:35
Puh, jag var i princip livrädd när vi kom fram till sjukhuset idag och jag fick lägga mig och göra ctg-kurva. Jag var nästan helt säker på att jag skulle bli inlagd igen, men jag slapp! Barnmorskan kände först på magen och tydligen ligger lillbus numera fixerad med huvudet och som hon sa "här är det någon som gjort sig redo". Sen körde dom kurvor och allt såg himla bra ut och busis därinne var sjövild och ville absolut inte ligga still en sekund, vilket läkarna uppskattade väldigt mycket med tanke på att h*n varit lite slö tidigare. Vi fick sen göra ett ultraljud för att kolla flödet i navelsträngen och fostervattnet, givetvis såg allting bara bra ut. Nu är tanken att jag ska fortsätta ta det lugnt, och om ingenting drastiskt händer innan söndag så ska jag in igen och göra nya tester och lite planering för vad som ska hända. Just ja, undertrycket låg nu mellan 91 och 97 vilket var hyffsat i allafall.

Jag ska nu fira med lite sushi och sen ska jag åter bädda ner mig i soffan och bara ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback