Min STORA kille!

Datum:2010-05-31 / Tid:21:52:53
Idag var vi på bvc för en tidig 2 månaders kontroll av lillemannen. Han började besöket med att kissa på skötbordet och halva golvet men men, så kan det gå. Han hade då gått upp ordentligt och nu väger han 4.3 kg och är 53 cm lång. Hans viktkurva går fortfarande spikrakt uppåt vilket känns positivt! Sen var det dags för läkarundersökning och även den gick finfint och läkaren tyckte att han var en sådan sötnos som var så snäll under tiden hon lyssnade på hjärtat, lungorna och till med när hon tvingade honom att ligga på magen och kräla. Min duktiga kille! Efter besöket gick vi en runda på stan, och då invigde jag babybjörnen på riktigt och Jeff sov som en stock i den, helt perfekt. Man har verkligen lärt sig att uppskatta när man får ha händerna fria och kunna gå i affärer utan att ha barnvagnen med sig som tar plats. Imorgon ska jag till luleå med mamma och givetvis tar jag med mig bärselen och lämnar vagnen hemma.




Kommentarer
Annchan

Vad smart att ta babybjörnen när man shoppar, smidigt. Det hade jag inte en tanke på. Blir det inte jobbigt att bära så hela tiden, jag skulle bli jättetrött i ryggen om jag skulle ta mig ner på stan, shoppa o sen hem igen men det kanske e bra för då shoppar man inte alltför mkt ; )

2010-06-01 / 15:56:07
http://lillafoten.blogspot.com
Evelina

Stora killen! Vad härligt att det går så bra med vikten!



Tihi, tänk ungefär så stor som Jeff är nu var E när han föddes ;-)



Namnet är absolut inget jättehemligt men inget jag tänker skriva ut heller. Kan skriva i mailfältet till dig :-)



Kramar

2010-06-02 / 19:44:07
http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback