Städhjälp, någon?

Datum:2010-05-12 / Tid:19:09:23
Det är verkligen en utmaning att försöka sköta om hemmet, ge lillkillen uppmärksamhet, ge han mat, byta blöjor, hinna med att ta hand om sig själv osv. Jag är otroligt tacksam att Per är ledig och kan vara hemma med mig annars vet jag faktiskt inte vad jag hade gjort i nuläget, även fast jag vet att de allra flesta klarar det här medan killen är på jobbet. Till de som klarar de här själv kan jag bara säga, bra jobbat!

Idag har vi återigen haft en gnälllig liten rackare här hemma, men efter lite magdroppar och en rejäl bajsblöja så verkar han lite nöjdare. Vi försöker nu hinna ikapp med lite städning och sortering, vi har ju inte riktigt hunnit "flytta in" ännu. Sen ska vi ju ha kalas här imorgon eftersom att jag fyller år, och då vill man ju ha hyffsat fint. Vi ska åtminstone försöka hinna att sätta upp gardiner i vardagsrummet, men de känns som att Jeff ganska snabbt kan grusa dom planerna, vi får se helt enkelt.

Mmm, nu är det dags för middag, ikväll bjuds det på lax och potatis, hur gott som helst! De verkar till och med som om vi får äta middagen i lugn och ro, det är ren och skär lyx. Annars brukar lilleplutt ha en tendens att vakna och vilja ha mat exakt samtidigt som jag svalt första tuggan.

Ha nu en mysig kväll hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback