6 månader ♥

Datum:2010-10-17 / Tid:20:46:51


Min lille skit blev ju 6 månader i fredags, och sen dess har jag försökt få in hans månadsbild på datorn men jag misslyckas bara. De verkar ha blivit något fel på antingen minneskortet eller datorn. Tills dess får ni hålla tillgodo med den här bilden!

Jeff:

♥ Väger väl kring 8,5 kg, imorgon ska vi på BVC så då vet jag.
♥ Använder storlek 4 på blöjorna, och har numera enbart up and go blöjor dagtid.
♥ Har bara storlek 74 på kläderna numera, och även storlek 80 på vissa tröjor (även om de kanske är liiiite stora ännu)
♥ Äter ett mål vanlig mat per dag plus gröt, ska börja med välling nu i veckan.
♥ Ler och skrattar mot alla han träffar, visar ingen blyghet överhuvudtaget.
♥ Kan sitta stadigt, även om han kan svaja till ibland men kan oftast parera med armarna.
♥ Ålar sig fram med en jäkla fart, idag ställde han sig även upp på knäna så gissar på att det inte är långt borta innan han kryper på riktigt.
♥ Sover varierat på natten, somnar alltid kring 20 men har börjat småvakna lite på natten men somnar som tur är om ganska fort. Han somnar istället fort som tusan på kvällen, behövs inga sagor eller nånting, bara lägga ner honom i sängen.
♥ Älskar fortfarande vagnen och somnar nästan direkt så fort jag lägger ner honom.
♥ Har börjat jollra "mammmaaammaaa" och "baabbbaaaa"
♥ Smackar med honom när man smackar eller pussar på honom.
♥ Älskar när man säger "BUU" och det kan han härma, allra helst 05.30 på morgonen.
♥ Skrattar som en galning när jag viftar med håret framför honom, dock blir han lite rädd när håret hamnar framför ögonen.
♥ Skrattar även som en tok när mamma sjunger och dansar!

Våran älskade lilla kille börjar bli så stor, och det är helt fantastiskt att följa hans små steg mot att bli en egen liten människa! Men jag förstår verkligen uttrycket "tiden går fort när man har roligt" för tiden går verkligen i raketfart men så händer det ju så mycket varje dag. Jag klagar dock inte! Ibland när jag har lagt Jeff för natten kan jag nästan sakna honom och vilja gå till sängen och slita upp honom, men det gör jag ju inte givetvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback