Ordträning!

Datum:2011-12-15 / Tid:18:34:32

Vi sitter här framför datorn, jag och Jeff. Jag googlar på djur och han pekar och säger vad det är för något, eller ibland låter han bara som djuret men ibland kommer namnet. Nyss ropade han "hääääääst" när jag visade en bild från i somras när han matade hästarna ute hos farmor och farfar. Han vill däremot inte säga "mormor" eller "morfar" han bara skrattar och pekar när man visar bilder på dom. Men han har ju sagt "morrrrmor" en gång och "moff" ett par gånger.

Jag längtar ju så mycket tills han börjar prata! Idag när jag träffade Meja och hon babblade på om "Mia, Perrrr och Jeff" och sen berättade vad hon gjort, då insåg jag hur mycket jag vill att J också ska få igång talet lite mer. Nu är ju just Meja ett underbarn när de kommer till tal i och med att hon nu vid 1½ år pratar i hela meningar och kan räkna till 6. Men hon började också prata redan innan hon var 1 år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback