Julgran!

Datum:2011-10-21 / Tid:10:12:55
Det är sånt vi sitter och diskuterar om en fredagsmorgon i oktober, hurvida vi ska ha en riktig julgran i år eller fortsätta köra på plastgran. Vi lutar åt en riktig och om Per fick bestämma hade han nog åkt och köpt en redan nu och börjat pynta, men där går nog gränsen även för mig. Men en liten fråga till er med lite kunskap om riktiga julgranar, om man köper en kungsgran, hur tidigt kan man köpa den då måntro? Vi vill ha gran från Lucia ungefär, men kan vara lite för tidigt.

Fan, slå till mig så jag håller tyst om julgranar! Men jag måste väl ändå erkänna att jag börjat längta.. litegrann!

Kommentarer
Britta

Ni kan köpa den tidigt men ha den utomhus tills det börjar bli dags att pynta den. Har ni en inglasad balkong är det bäst att den får stå där ett tag och vänja sig med lite varmare temp.



Vattna den både morgon och kväll till en början.



(Sen har jag hört att det är toppen bra att ge sätta magnecyl i vattnet direkt när ni hämtat den hos försäljaren, haha)



Och..klart ni ska ha en riktig : )

2011-10-21 / 11:29:12
http://sixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback