Mardröm!

Datum:2012-01-24 / Tid:11:42:34

Usch, vilken natt! Jag har haft feberfrossa och halsen har känts som att den varit helt igentäppt! Mitt i alltihop så har jag drömt väldigt livliga drömmar.

Jag har bland annat drömt att mitt nya jobb var någon förtäckt sekt, var lite läskigare än de låter nu. Men den värsta drömmen var med lätthet den när jag helt plötsligt sitter i en frisörstol och innan jag hann blinka klippte frisörskan av mig min långa svans. Hon började sen klippa mitt hår på ena sidan, ni vet sådär riktigt kort som när man använder en rakmaskin. Jag bara skrek "neeeeeeeej" och sen visste jag knappt om jag skulle gråta eller bara skrika rakt ut! När jag vaknade hade jag fortfarande panik och kände efter på huvudet om håret fortfarande var kvar. När jag väl kände att allt fanns där så släppte paniken lite. Ni kan ju tänka er Pers min där han låg bredvid mig i sängen, han bara skrattade.. och skrattade.

Mitt hår är faktiskt viktigt för mig haha..


Så här såg jag ut när jag träffade Per.. eller håret va lite mer blont då och lite mindre GULT! Avskydde mitt hår här, inte så konstigt när man ser denna bilden.


Det blev bättre och bättre även fast håret knappt växte en millimeter på över ett halvår. Här är vi på Maldiverna och jag var lite mer nöjd än på föregående bild.


Här börjar vi snacka lite! Ett år efter första bilden och nu jäklar har de hänt grejer, men då hade jag ju inte heller klippt mig på ett år. Det är förövrigt så fortfarande, klipper håret en gång om året, mer än så är onödigt!


Ännu ett år har passerat här, även en graviditet har passerat, därav den rätt dåliga hårtillväxten. Tappade ju halva kalufsen tre veckor efter att Jeff gjorde entré. Då trodde jag på fullaste allvar att jag skulle bli flintis, har ju det i släkten som ni ser i bakgrunden ;-)


Ett halvår efter det så hade håret återhämtat sig hyffsat och börjat få fart igen. Var jag helt nöjd? Knappast! När blir man någonsin helt nöjd? Är det inte längden så är det färgen eller så är det något annat!


Häääär är vi då idag.. eller nej, nu ljuger jag. Den här bilden är tagen i Augusti så har betydligt längre hår nu, når nästan ner till rumpan nu, i allafall om jag böjer huvudet bakåt litegrann. Men jag är givetvis inte nöjd! Jag färgade ju håret i December och är redan less, så inom kort ska hårfärgen gå tillbaka till helbrunt eller slingor men brunt i varje fall.

Rolig håruppdatering va? Hahaha ;-)

Jag har lite att göra och då gör man det bästa av situationen och det var de här!


Kommentarer
mikkisen

Jag gillar håret på den första bilden mest!

Eller?! ;) Rolig uppdatering som sagt!

2012-01-24 / 12:47:53
http://inteutanmittkna.blogg.se/
Evelina

Du är så vacker!!

Kram sötnos

2012-01-25 / 10:07:37
http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback