Hjälp: Sänggavel?

Datum:2013-02-18 / Tid:12:55:53
Vi har ett mindre problem när vi flyttar till huset. Vårt sovrum, och Js, har snedtak. Ett vackert vitt snedtak i och för sig, så jag älskar det! Men, det är enormt svårt att hitta en sänggavel som kan passa in utan att ta i taket. Därför har våran tanke från allra första början varit att snickra ihop en egen, allra helst med en hel hög av gamla brädor. Men hur enkla är sådana att få tag i? Sen vill vi gärna kunna ha någon slags förvaring på baksidan som är "osynlig".
 
Därför är nu alla värdefulla tips välkomna, även tips på bloggar/hemsidor där man kan kika på sänggavlar för att få inspiration! :-)
 
Denna underbara sak hittade jag på en blogg, och den är rätt nära min vision på hur vår sänggavel ska se ut.
 

Kommentarer
Sandra

Jotun har en bets som heter Drivved som får träet att se sådär grått & fint ut. Kram

2013-02-18 / 19:42:05
http://aronssonsandra.blogg.se
Maria

Vad lustigt, har aldrig hört talas om detta och två minuter innan jag såg att du skrivit skrev pers syster exakt samma sak åt mig ;-) Tack i allafall!! Det är definitivt något som ska testas.

2013-02-18 / 19:59:32
http://slaria.blogg.se
emma

Jag och min sambo gjorde en egen men vi köpte innepanel, spånskiva och lister :) Målade allt förutom spånskivan vitt och limade ihop. Super smidigt nu i efter hand med sjukt jobbigt då man höll på med projektet och två viljor skulle gå igenom :)

2013-02-22 / 15:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback