Turkiet historia

Datum:2007-08-07 / Tid:10:33:15
Av någon okänd anledning har jag undvikit eller helt enkelt glömt bort att berätta lite om min stundande Turkiet resa.
Men eftersom jag har alldeles för lite att göra just nu så kan jag ju lika gärna dra det nu.

I november 2006, en fredag, var jag och Sandie ut på Tres amigos och åt en helt underbar middag, sedan blev det en liten barrunda och en del alkohol.
Dagen efter möttes vi upp hemma hos oss för lite mat, godis och allmänt bakismys.
Där i bakismolnet kom det mesta upp på tapeten, bland annat att vi verkligen avskydde att det började bli vinter, så en helt briljant idé föddes just där, vi skulle åka till Turkiet tillsammans!
Vi började väl på en gång planera vem som skulle följa osv, så vi frågade Sandies vän Viki och min vän Vikki, både svarade ja.
Tyvär drog sig min vän Vikki ur lite senare, men då hoppade Annelie in som ersättare.
Favorit i repris, hon drog sig också ur men blev snabbt ersatt av Maria (nu även kallad Mia) Sandies vän.

Nu är det ju så tokigt att när vi på lördag kommer till sturup så är det första gången som jag och Mia träffas faktiskt. Det känns väl lite halvmystiskt men jag tror det kommer att fungera alldeles utmärkt ändå.
Efter några Efes i Turkiet så är vi nog bästisar vi också, eller vad tror ni?

Under vår vecka i Turkiet kommer vi bo på Flower Garden, typ Alanyas finaste hotell, där jag bott några gånger tidigare så jag vet vad jag pratar om.
I Turkiet kommer det bli en hel del sola, bada, shoppa, dricka paraplydrinkar och bara njuta.
Vi kommer nog få det helt underbart!

Åh vad jag längtar..

Kommentarer
Anonym

vad najs! synd att det inte var nån vecka tidigare bara, nu e det ju vaaarmt här i sverige =)

2007-08-07 / 11:08:52
http://evelinastrand.blogg.se
Emma

jag vill också!

2007-08-07 / 11:48:16
http://etornqvist.blogg.se
emma

ni kommer ha det så himla bra :)

2007-08-07 / 17:44:35
http://emma86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback