4-4

Datum:2008-04-09 / Tid:11:52:00
Jag ber om ursäkt för att jag inte uppdaterade igår.

Men jag såg först och främst på matchen och ja, jag vet inte hur många gånger jag höll på att få en hjärtinfarkt.
Speciellt när Rögle tar ledningen med 3 minuter kvar av matchen, jag bara skrek rakt ut!
Tyvärr höll ju inte den ledningen särskilt länge och Malmö lyckades i powerplay kvittera till 4-4, som också blev slutreslutatet.

Jag fick sms direkt efter matchen från Linus "Nu är det kört..."

Jag förstår hur han resonerar och Rögle kommer få det minst sagt svårt att ta denna eftertraktade elitserieplats.
Men det är inte helt kört!
Jag tänker inte börja dra målskillnader osv, känns som lite överkurs.
Men man kan sammanfatta det så här, Brynäs är så gott som klara för elitserien, sedan är det mellan Malmö och Rögle. Malmö ska möta Leksand borta och om Leksand lyckas hålla tätt och inte släppa in särskilt många mål. Medan Rögle i sin tur dundrar in mål hemma mot Mora. Ja, då mina vänner är platsen i finrummet Rögles.


Appropå mitt föregående inlägg om Rögle, Linus hade läst det och tyckte följande "varför blir inte du journalist?"
Bra fråga.


Nuså, nu ska jag sluta tjafsa om hockey här.. tills imorgon då, för då gäller det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback