Baka med Maria

Datum:2008-02-13 / Tid:17:55:31
image487

Det är kanske något jag ska börja med nu när jag har så mycket tid över, köra en liten bakstund varje dag och lägga ut recept och resultat på det jag bakat.
Om jag får komma med en vild gissning så tror jag ju då att jag skulle gå upp cirka 20 kg på en vecka ungefär, eftersom både kaksmeten och själva kakan är gudomligt god.

Men jag ska i allafall baka ikväll, tänkte försöka mig på att slänga ihop mammas chokladrutor eftersom det är min absoluta favorit.
Dock brukar dom aldrig bli som mammas av någon anledning, även fast jag oftats lägger ner hela min själ i arbetet.

Det är som när jag och Linus brukar diskutera kakorna,
Jag - "smakar dom gott?"
L - "Jiio"
Jag - "som mammas?" <-- hoppfullt
L - "Njää, hennes brukar som vara annorlunda"
Jag - "okej" <-- nerslagen

Men, nu är inte Linus här så nu kan jag ljuga mig både blå och svart om tungan om hur exakt lika goda dom är som mammas.
Nu tänker ni, hmm ska ingen annan få smaka då, jo självklart, men bara mamma och pappa och tror ni dom skulle säga att dom var något annat än goda?
Hallå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback