den manliga rasen

Datum:2008-02-04 / Tid:01:26:03

Jag och Linda har haft en del intressanta diskussioner om den manliga rasen som hon kallar det..

Bäst var nog ändå idag när hon skickade ett sms, vi höll som bäst på att diskutera en viss person från gårdagskvällen..
så här skrev hon:
"Man kan inte alltid få det man vill, men när den manliga rasen är berusad förstår de inte de, eller ja, de förstår inte mycket då"

Det säger rätt mycket enligt mig för det stämmer in väldigt bra..
Dock kanske det sträcker sig ända in på den kvinnliga rasen också, i allafall hos vissa.

Men nu handlade det ju om den manliga så för att återgå till det.. Vissa av "dom" förstår jag mig bara inte på, men det kanske man inte borde heller.

En kär vän till mig har en kille som hon brukar träffa som imorse kallade henne ett väldigt fult ord, en sån sak kan verkligen jag inte förstå mig på. Okej, hon kanske har provocerat honom och försökt locka fram en reaktion men när slutade folk prata med varandra? Istället ska man slänga ur sig ett ord som raserar allt.
Fast det säger också en hel del om personen som säger det enligt mig för vem som helst säger det inte.

Men det är väl så, det finns dom som inte tänker innan dom öppnar munnen, som inte tänker på andras känslor, kanske för att dom tror att samma ord inte skulle såra dom.

Jag är dock inte sån, men har då istället blivit kallad bland annat isprinsessa..  det är jag dock inte heller, jag är som jag sa till Bella, lite väl dumsnäll och tror nog lite för gott om människor men å andra sidan så kanske det till viss del är en positiv egenskap, i allafall enligt vissa, både den sidan som vill utnyttja den och den sidan som vill lära sig hur man gör.



Det var inte mycket i det här inlägget som var sammanhängande men men.. Jag fick ur mig en del av det jag ville åtminstone.


Gute nacht!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback