Sverige sweden schweden isvec

Datum:2008-06-11 / Tid:00:49:59
JAAAAAAA!!!!!!!!!!!!
Så jävla härlig seger alltså!
Hur förlösande var inte Zlatans ursnygga skott rakt upp i vänstra krysset?
Han har väntat, fått kritik, svalt och fortsatt kämpa, men ikväll fick vår hjälte bli en hjälte officiellt för svenska och hela europeiska folket.

Jag skrek som en galen liten gris när Sverige tog ledningen över de regerande europamästarna.
Visst är det lite sjukt när man smakar på de orden? De regerande europamästarna.
Fast nu ska man komma ihåg, det är långt ifrån samma lag idag som de var för fyra år sedan och de såg man väldigt tydligt ikväll, de höll i bollen som om de vore deras värdefullaste ägodel och de såg ut som att mittplan representerade berlinmuren i deras ögon.
Men, vi vann även om segern inte var direkt bildskön men den ger hopp, mod och glädje.

Jag sitter här med sverigeflagga i ansiktet och sverigetröja, jag känner inget annan än stolthet och leendet som spridit sig över mina läppar lär inte försvinna än på någon timme.

Enda lilla molnet på vår annars klarblåa himmel var väl chippens olyckliga skada, han kanske inte är någon nyckelspelare men han behövs i vårat redan så skadedrabbat landslag.
Men, nu kanske Sebastian Larsson får chansen och det tycker jag inte är mer än rätt, nog för att det är hemskt att han ska få chansen pga Chippens skada.

Nu ska jag sova och bara le, skratta och vara glad.
Ni också eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback