arg.

Datum:2008-05-03 / Tid:18:07:31
Jag blir sådär heligt irriterad på en del människor alltså!
Det är ett jäkla skrivande på Facebook enbart för att irritera mig men vissa idioter fattar ju inte att jag förstår att det handlar om mig.
Sen vet jag att vissa personer läser min blogg och av de vissa personerna skulle jag kunna strypa.

Det finns en speciell han som tror att han är en sådan jävla höjdare.
"OKEJ"
Han är en nolla, loser, nobody men han är för trög för att inse det själv och jag har god lust att tala om de för honom, för nu är jag less på att lalla pga det som hände med Linus.

Men det roligaste är nog ändå att han tror att han är sån jäkla bästis med Linus fast i själva verket sitter Linus och snackar skit om honom.

Men jag ska väl inte bry mig va?
Jag ska låta dom sitta och babbla om min katt och min lägenhet som om jag aldrig funnits.
Alla andra vet visst mycket bättre än jag om just mig själv. Visst är det intressant?
Jag får ju inte riktigt ihop det men fråga dessa små fjortisar så får ni alla svaren.

Jag är inte bitter alls faktiskt, inte längre.. jag vet att jag kommer lyckas i mitt liv och jag har förbannat stora drömmar för mitt liv, men dessa människor är så insnöade och helt utan ett intressant liv så då ska dom klanka ner på andras. Visst, ligg och fetta i den egna säng i flera år, nörda framför datorn, bowla på, spela biljard, drick en drink på Torstens, fan vad innehållsrikt liv.. det är verkligen något att berätta för barnbarnen.

Jag riktar mig enbart till vissa personer nere i Skåne som jag just nu avskyr och jag är inte ett dugg rädd att säga det längre. Jag har ljugit för mycket i mina dagar så nu ska ärligheten få stort spelutrymme istället.

Ta inte illa upp ni andra, men jag ville att detta skulle komma fram eftersom jag vet att personerna jag riktar mig mot läser bloggen.


Sandie, du håller med va? tror inte ens jag behöver säga till dig vem och vilka jag syftar på, det har du redan räknat ut. Vått & torrt, du och jag, vi utstötta, vi som lyckades ta oss ut.

Kommentarer
Sandie

Gumman, lägg ängelholm bakom dig, det tar bara upp onödig tid och onödig plats i vårt känslomässiga register. Hammar, (ja, jag skriver det rätt ut for jag visste direkt vem du pratade om)kan bara kissa ner sig. Seriöst, vem är han att döma någon? Patetiska liv, patetiska personer, som aldrig gör något. Jag tycker inte illa om någon, tycker tvärtom synd om dessa personer. Jag är ledsen att höra att allt inte gått som du hoppades på, men kanske är det så det ska vara. Du kommer att bli en starkare människa, uppleva saker du inte kunnat uppleva annars. Och, i Skåne kommer alltid jag att finnas för dig. Även om vi har våra duster, så är det vi två i vått och torrt. Glöm inte, pricken över i:et är Maria.

2008-05-03 / 18:22:57
Hammar

Ja du e så mogen Bella.. och vaddå dömma. Jag vet ju bara vad som hänt, vad jag sett, vatt med om....
det e tillräckligt mkt för att kunna dömma någon som du säger...

Och du anser säkert att jag sa va tyst efter att ni stöttade mig efter det med sophia.. ja det gjorde ni båda två... men det märklugaste är att dom råden jag fick osv... ni själva har gjort tvärtom.. så det e lätt att sitta o snacka när man inte själv e mitt uppe i det..

Och Maria.. har fattat att du inte gillar mig.. inget jag blir förvånad över heller... e väll ganska ömsesidigt... förstår inte hur man kan behandla en människa som du gjort. Jag e inte gudsbarn heller.. men så som du bettet dig mot Linus.. det e inte försvarsbart... och jag e inte ensam om att tycka det..

Gillade verkligen dig Maria tills du gjorde ett stort felsteg mot Linus.. så e det verkligen. Synd att det skulle bli så.. på ett sätt.. iinte på ett annat..

Vad har Linus snackat skit om då?? Hade vatt kul o veta faktiskt.

Ha det så bra

PS.. Bella.. du kan ju ta bort din blockning på msn så kan du ju prata med mig istället... men det vågar du väll inte..

2008-05-03 / 18:51:51
wrebe

Men jösses... Kan vi inte bara dra ner de på sandlådenivå istället? evigt jäkla tjat och gnäll nu tycker jag. Maria, du vet vad jag tycker och tänker. Vi har pratat om det innan och som du skrev på msn igår varför jag pratar skit om dig? Det gör jag inte. Jag bara inser fakta och rättar mig efter det. Är det något som du inte kan köpa så fine, inte mitt problem. Men det är inte jag som ställt till det för mig själv.

Sen tror ju jag med att både du och jag vet att Linus är en person som inte snackar skit om folk.
Det är han för snäll för, så enkelt är de.

Tack för ordet & trevlig kväll!
Wrebe

2008-05-03 / 19:44:58
Sandie

Okej, för det första, så kan man aldrig någonsin döma efter vad man själv sett och hört eftersom det alltid finns mer en en sida av varje sak.

Maria har gjort misstag, kanske mer än ett (är säker på att det är mer) men i det stora hela är det ändå Maria och Linus ensak, inte någon annans. Som jag har sagt innan Maria, jag stöttar dig inte i allt du har gjort, och det har du fått märka. Men som vän kommer jag alltid att finnas för dig.
Måste hålla med Wrebe om att Linus inte är den som snackar skit om någon, innerst inne vet vi ju vilka som är de fina killarna gumman.

Vad gäller Hammar, avblockar inte för att jag inte vågar? Det var det roligaste jag hört på länge. Jag blockerar när jag känner att jag är färdig med personer, som inte har någon plats i mitt liv längre. Personer som tar upp onödig energi, när det finns viktigare saker att lägga energi på. Visst, jag kan avblocka dig, men inte för att diskutera det förflutna, eller för att bråka eller något overhuvudtaget.
Men då finns det inte någon mening med att avblocka heller, för vi har inget gemensamt längre.

Och lite lustigt att just Sophia dras upp varje gång hela tiden. Lägg saker och ting bakom er människor. Man mår mycket bättre av det i slutändan.

Maria, puss på dig. Linus är en toppenkille och det är synd att det inte funkade, men nästa drömprins väntar runt hörnet.

2008-05-03 / 19:56:29
hammar

Det va väll inte direkt sophia i sig jag tog upp direkt.. men det förstod du inte det heller.

Men bryr mig inte om vad du tycker om mig.. inte ett skit..

Jag lägger gärna ner.. bara alla andra också gör det.. alla låter alla vara osv.. så blir det hur bra som helst

Ha det

2008-05-04 / 01:04:57
Anna Johansson

Nyfiken som man är skulle man gärna vilja veta vad som hänt här.. verkar som att alla är emot maria!?
Jaja.. MARIA; Jag håller med "Sandie"..prinsen står runt hörnet! Och som det verkar på dagiskommentarerna här; Lägg skåne bakom dig!! Du verkar ha "sandie" där nere...men resten verkar skit!
Kramar!!

2008-05-04 / 08:36:04
Maria

Vilken action det blev här, eller vad tycker ni?

Sandie, hammar & wrebe, vi har redan pratat och det var synd att det skulle bli såhär.
Sandie, det är du och jag mot världen.

Anna: Haha visst kan det verka så? Jag har rätt många emot mig, både befogat och obefogat.
Tack i allafall, ska nog lägga skåne längst bak i huvudet och minnas de fina stunderna men resten ska bort. Kram på dig!!

2008-05-04 / 11:11:00
http://slaria.blogg.se
wrebe

ha.. Sandie.. Nog första gången vi är överens om ngt.. haha.. de va kul! Hursomhelst, det är linus o marias ensak.helt klart. Men när man blir indragen och hör de ena efter de andra från olika håll så kan man ju inte låta bli att irriteras och då måste frustrationen ut någonstans.

Tack för ordet och trevlig söndag.
Wrebe

2008-05-04 / 12:02:56
Sandie

Seriöst, Hammar, allt du säger känns jämnt som upprepningar av andras smarta kommentarer. Det är du som inte förstår kontentan av det hela, men jag hade inte väntat mig något annat heller. Sophia var inte huvudpoängen i mina pikar, men konstigt nog så är det alltid de fyra år gamla händelserna som dras upp av dig. Vilket var min poäng.
Så, Fundera lite, gnugga geniknölarna och börja tänk efter lite innan du uttalar dig för i slutändan kommer mer än vi att tröttna på dina grodor som ploppar ut då och då.

Wrebe: Vi har väl ändå varit överens om en del grejer tidigare även om det inte gäller såna här stormar direkt... He.. Och visst, även jag har hört om personer som dras in och varit en av dessa så jag vet hur du menar. Tråkigt, men nu hoppas jag att Maria får vara ifred från allt skitsnack iaf (inte riktat till någon specifik) för sånt är bara onödigt.

Maria, ledsen för all aktivitet här på din blogg, men nu har vi nog båda fått lätta hjärtat lite, eller vad tror du?
Nu ska jag dokumentera lite bilder från min journey, titta in när du har tid :D Pusss

2008-05-04 / 16:21:06
Hammar

Bella... inte lätt att skriva något som du inte förstår.. därför det blir det lite rörigt för dig... men hade inte väntat mig något annat som du själv sa..

Sen har jag inte upprepat någontng som någon annan sagt/skrivit när det bara e jag som skrivit..

bra kommenatr bella.. bra..

Vill du snacka nått mer om detta så skriv på msn istället.. känns onödigt att fortsätta disskutera detta via en blogg..

men vi vet nog båda att vi inte drar jämnt för fem öre.. och det vet nog dom flesta.

Håller med maria.. synd att det blev så här.. menar det verkligen. men det går ju inte direkt att ändra på det

Ha det

2008-05-04 / 20:21:19
Sandie

Hammar är såååå lol. LOL LOL LOL. Snälla herregud Maria, hahahhaa, kissar på mig av skratt. (sjunker till hammars bebisnivå)
För det första så är jag nog betydligt smartare än hammar (vilket jag bevisat för alla om och om igen)
Och sen, så vem var det som hade blockat vem på msn nu igen?
Haha, möt mig i en verbal fight om du vågar Hammar, du kommer att bli totalt nerkissad.
Men, tror inte att någon annan hade väntat sig något annat för den delen för alla vet vi att ditt sinne är någorlunda klent.
Grattis, för att du fortfarande inte inser något.
Clueless

2008-05-06 / 08:31:33
Hammar

Lilla lilla Bella.. vad ska man säga... smart va det ja.. bebisnivå?? det e du som använder kiss o bajs och inte jag..

"Lol"... e det inte lite fjortis??
Fjortis bella e igång igen

Ja jag har tagit väck dig från msn för väldigt länge sen.. så ska du snacka med mig får du ju skriva till mig för jag har itne dig på min lista..

2008-05-07 / 03:13:39
hammar

Genom att påstå att man e smartare än någon annan.. det bevisar bara hur korkad man e innerst inne...

suck asså..

skriv mail eller vad som helst.. vi kan ju lämna denna
disskusion här..

2008-05-07 / 03:20:42
Sandie

Haha, det här är så otroligt härligt. Du fattar verkligen inte ens att jag verkligen gör mig till för att skriva så att du förstår vad jag skriver. Jag kan nog verkligen inte kallas för fjortis om du inte ska syfta på att jag ser yngre ut än vad jag är. Jag har mognat oerhört, något som du inte verkar ha gjort.
Jag var inte fjortis när du kände mig, och jag är definitivt det inte nu, så dina såkallade förolämpningar faller bara totalt platt till marken. Och kiss och bajs är lika naturligt som luften du andas, så tycker du att det är barnsligt, ja då är jag barnslig helt enkelt. Ser det inte som något negativt alls. Men kliv ut ur din lilla grotta och börja lev i verkligheten nu, för din bild av verkligheten är ju så totalt fucked up jämfört med resten av världens befolkning. Grow up, get a life och sluta snacka skit om alla andra.
Thanko, jag har nu också fått saga vad jag vill fa sagt. Finito, the end.

2008-05-07 / 09:15:55
Hammar

Okej Bella... Du vet inte ens vad jag har vatt med om dom senaste 2 åren.. så du ska nog inte snacka överhuvudtaget..

Du säger att ag e omogen osv bara för du ska ha nått att skriva om.. hade vatt kul o veta vad du grundar det på.. men det har du ingen aning om.. du skriver det bara för att du ska skriva nått..

snacka skit om alla andra. så vitt jag vet va det du som började..
och jag har itne bara snackat skit om tex Maria.. Jag har skrivit snälla grejer i denna bloggen (visserligen utan mitt namn)

Och omoget beteende.. ja du.. när vi senast va på fest(dock jätte länge den) hos Linus... då satt du o sa att du ville inte ha mig i samma rum osv.. och det va bara för att du trodde jag hatade dig... ja det va ju moget..

Och du satt o snackade om alla killar du snackade med på Lunar osv.. jaha ja.. där har vi mogna Bella..

I vilket fall som helst ska i fortsätta disskutera.. så kan vi ju göra det någon annan stans... tro det eller ej.. så tycker jag det e synd om Maria som ska läsa all denna skit

2008-05-07 / 13:46:01
Sandie

Dina kommentarer visar verkligen hur lite du vet om verkligheten. Om Maria överhuvudtaget läser detta så gör hon säkerligen det med ett roat leende.

Jag snackar inte skit om folk, men när folk beter sig illa ser jag till att andra får reda på det. Sanningen kommer fram, inte skitnsacket.

Jag ville inte ha dig i samma rum för att jag tyckte så oerhört illa om dig, inte för att jag trodde att du hatade mig. Om jag inte ville ha dig i samma rum, lär jag inte ha pratat med dig och då har jag inte heller sagt vilka killar jag snackat med på Lunar. Så kolla dina fakta innan du uttalar dig för dina patetiska påståenden och slutsatser börjar bli tröttsamma.

För det första pratade jag om en enda kille den kvällen, och honom vet du inte ett dugg om.
Så javisst, där har vi mogna Bella. Sen för den delen, vad jag vet om ditt liv är inte ens värt att veta, så himla lite är det. Men, eftersom du dömer Maria efter saker du sett och hört, så känner jag att jag har rätten att göra detsamma angående dig och ditt liv. Lika för lika.

Lägg ner diskussionen nu för du kommer aldrig att få sista ordet i den här. Även om du tror att du får det, så kan jag bara meddela dig om att du är totalt ute och reser. Och är din källa om mitt lunarpojksnack Peter, ja då är jag ledsen över att meddela att även han hade fel om att jag snackade om alla killar på Lunar. Vilket jag en gång också förklarat för honom.
Så tack och hej.

2008-05-07 / 14:53:32
Hammar

Kan du itne ta disskussionen på msn istället??

du vet ju inte ens något om mitt liv.. så hur ska du då kunna dömma mig??

Med tanke på vad du sagt om Maria tex när vi va nere i Turkiet.. så e det märkligt att ni e så tajta nu..

För det räcker med att ha sett vad som hände där nere.. att dömma en människa.. tyvärr..

jag tror itne jag får sista ordet.. för jag har itne ork att disskutera med någon som bra tror hon vet allt om alla..

förstår att du till viss del stöttar Maria... och det är det enda rätta.. ni är vänner.

detsamma är det mellan mig och Linus.. Jag har stöttat honom.. och jag har sett hur dåligt han mått...

så om denna disskussion någonsin skulle kunna ta slut?? nä det känns itne som det..

Men du kan isåfall säga varför du tyckte så illa om mig då?
för Maria tog mig åtsidan på den festen och sa till mig att du hade sagt det bara för att du trodde jag avskydde dig...

Men jag va rätt lack på dig pga ditt beteende mot Wrebe när det tog slut

så mkt jag kan skiva här=) men sjunker inte så lågt.. och där e så mkt jag inte kan berätta heller.. för har fått höra mkt i förtroende.. och det förtroendet håller jag till dom närmaste vännerna.. dom jag bryr mig om.

snälla nu Bella.. låt denna disskussion ta slut i denna blogg och skriv till mig på msn

Jag har inte din msn.... men min kan du få av Maria om du inte har den vilket jag antar att du inte har

2008-05-07 / 15:15:27
Sandie

För det första, så var det Wrebe som gick bakom ryggen på mig och träffade en som skulle föreställa min bästa vän. Så, mitt beteende, hur det nu än var.. Jadu. Skrattretande.
Och som sagt du grundar saker på vad du hör och får höra av andra, alltså gör jag detsamma om dig och ditt liv. För snacket går, oavsett om det är skitsnack eller bara allmänt prat.
Stötta Linus kan du göra, men för den sakens skull är det lustigt hur du jämnt vänder dina såkallade kompisars föredetta flickvänner ryggen efter att de varit dina vänner en längre tid.
Jag ser mig själv som vän till Linus också även om vi inte ses så ofta, och skulle jag då snacka skit om både linus och maria för att vara som du? Man kan stötta en vän utan att för den sakens skull snacka skit om en föredetta.
Och nej, det är inte alls konstigt att jag och Maria är så nära vänner, hon var den ENDA som stöttade mig när peter och josse gick bakom min rygg, den ENDA som tröstade, som fick mig att leva vidare när alla, precis ALLA mina närmsta vänner svek. Utan Maria, och till viss del Thelin hade jag kanske inte ens överlevt, men hade du inte betett dig så illa hade du kanske vetat något om situationerna.
Så denna diskussionen tar slut här, jag har din msn, jag la till dig igen på listan, men jag tänker dock inte anstränga mig mer för att få prata med dig, för det känns inte lönt.

2008-05-07 / 15:38:24
Hammar

Gör nu Maria tjänsten att skriv till mig på msn.. så vi slipper ta det här..

skulle vilja veta vad det snacket om mig är nämligen.

det om Wrebe handlade om att du bad Wrebe gå vidare.. han träffade andra tjejer.. då helt plötsligt blev du skit sur..

och detta va innan han träffade Josse..
Det va det jag va sur på.

Det med Josse vill jag inte dissktera ens.. vill inte lägga mig i det..

Mina såkallade kompisar?? Hur menar du med det?

kom igen nu Bella.. va lite mogen och våga ta denna disskussionen på msn istället för på bloggen..

Maria vill verkligen inte vi tar den här..
Så e du vän till henne så gör du den tjänsten och lägger ner här och skriver på msn..

2008-05-07 / 16:16:12
hammar

Kom precis på en sak jag såå gärna vill berätta.. för det om något är att gå bakom ryggen på sin pojkvänn=)

men tar inte det här för alla andras skull.. så msn nu tack=)

2008-05-07 / 16:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback